light box
امتیاز 2.58 فرهنگ تحصیلی و آزادی(رستگاری): تاریخ شفاهی زندگی زنان روما در سیستم آموزشی اسپانیا">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 12
تعداد کلمات : 4800
مجله : Social and Behavioral Sciences
انتشار : 2017
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:فرهنگ تحصیلی و آزادی(رستگاری): تاریخ شفاهی زندگی زنان روما در سیستم آموزشی اسپانیا

 چکیده

  غلبه بر نابرابری های اجتماعی و تحصیلی در مدارس دولتی همچنان برای جمعیت های آسیب پذیر، به ویژه زنان و نوجوانان رومی، ضروری است. در این مقاله به موضوع میزان ترک تحصیل زودهنگام دختران روما در دوره متوسطه و همچنین آسیب پذیری آنها در این مرحله می پردازیم. دو زن رومی که به عنوان میانجی در مدارس دولتی کار می کردند در یک مطالعه روایی-بیوگرافیک شرکت کردند. تاریخ شفاهی آنها به ما این امکان را داده است که به جزئیات زندگی آنها و نوجوانان در مدارس دولتی ، و همچنین چگونگی انعکاس و ساختن هویت خود را از محیط خانه و مدرسه خود بپردازیم. این تاریخ‌های شفاهی (یا روایت‌های شخصی) ما را به مبارزه آنها برای رهایی از نقش‌های جنسیتی ، برخلاف دیدگاهی که در تخیلی غالب، ایستا، همگن و کلیشه‌ای درباره زنان روما یافت می‌شود نزدیک‌تر می‌کند. نتایج تحلیل انتقادی این تاریخ‌های شفاهی نیاز به تغییر فرهنگ آکادمیک انضباطی مبتنی بر تفکیک، تلاش فردی، مشارکت اندک از جامعه و عدم شناسایی، به فرهنگ آکادمیک مبتنی بر جامعه از بازتوزیع را نشان می‌دهد. تحصیل در زندگی دختران روما به عنوان ابزاری ضروری برای رهایی بدون به خطر انداختن پذیرش آنها در جامعه روما مطرح می شود(فرهنگ تحصیلی و آزادی).

Title: Academic Culture and Emancipation: Oral Histories of the Lives ofRoma Women in the Spanish Education System

Abstract

 Overcoming social and academic inequalities in public schools continues to be necessary for vulnerable populations, particularly Roma women and adolescents. In this paper, we consider the issue of early dropout rates for Roma girls in secondary education, as well as their vulnerability at this stage. Two Roma women working as mediators in public schools paticipated in a narrativebiographical study. Their oral histories have allowed us to delve into the particularities of their lives and the lives of adolescents in public schools, as well as how they reflect on and construct their own identities from their home and school environments. These oral histories (or personal narratives) bring us closer to their struggle for emancipation from gender roles, in contrast to the vision found in the dominant,static, homogenized and clichéd imaginary about Roma women. The results of the critical analysis of these oral histories suggest the need to shift from a disciplinarian academic culture based on segregation, individual effort, little participation from the community and the absence of recognition, to a community-based academic culture of redistribution, in which schooling becomes relevant in the lives of Roma girls as a necessary tool for emancipation without jeopardizing theiracceptance in the Roma community.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
    خـریـد محـصـول
    اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
    خـریـد محـصـول
    فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
    خـریـد محـصـول
    ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
    خـریـد محـصـول
    کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
    خـریـد محـصـول
    پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
    خـریـد محـصـول
    آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
    خـریـد محـصـول
    چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
    خـریـد محـصـول
    کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا