light box
امتیاز 2.58 قربانی شدن قلدری سایبری، رفتارهای کاری غیرمولد و هوش هیجانی در محل کار">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 14
تعداد کلمات : 5000
مجله : Social and Behavioral Sciences
انتشار : 2016
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:قربانی شدن قلدری سایبری، رفتارهای کاری غیرمولد و هوش هیجانی در محل کار

 چکیده

  آزار و اذیت سایبری به عنوان یک مفهوم جدید و پرسشگر، محققان بسیاری را از رشته های مختلف به خود جذب کرده است. با این حال، زمینه خاصی از مفهوم آزار سایبری، مزاحمت سایبری در محل کار و تأثیر آن بر رفتارهای کارکنان به ندرت در ادبیات گزارش شده است. با پرداختن به این شکاف خاص در ادبیات، ما یک مدل مفهومی ایجاد می‌کنیم که رابطه بین آزار و اذیت سایبری در محل کار و رفتارهای کاری غیرمولد (CWBs) و نقش هوش هیجانی کارکنان در این رابطه را در بر می‌گیرد. این مطالعه به سه طریق به منابع کمک می کند. اول، چارچوب نظری پیشنهادی، اثرات آزار سایبری در محل کار را بر CWBs کارکنان (یعنی CWB نسبت به مردم (CWB-P) و CWB نسبت به سازمان (CWB-O)) برجسته می‌کند. از این رو، تمرکز بر تمایز آزار و اذیت سایبری در محل کار از سایر انواع مزاحمت سایبری و ایجاد یک پس‌زمینه نظری برای رابطه مزاحمت سایبری در محل کار و متغیرهای CWB است. دوم، بر اساس مدل وانگ و لاو، این مطالعه با هدف ارزیابی نقش احتمالی هوش هیجانی در حذف رفتارهای نامطلوب در محل کار انجام شده است. بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم که داشتن درجه بالایی از هوش هیجانی (EI) به کارکنان این توانایی را می‌دهد تا با استرس‌های محیط کار بهتر مدیریت کنند. سوم، این تحقیق ادبیات رفتار سازمانی را با ادبیات هوش هیجانی از طریق ارائه یک چارچوب نظری ادغام می کند که در آن هوش هیجانی کارکنان فرآیندی است متشکل از ۱) ارزیابی هیجان دیگران، ۲) استفاده از احساسات، ۳) ارزیابی خود هیجانی، و ۴٫ ) تنظیم احساسات که به آنها اجازه می دهد با زورگویی سایبری به عنوان یک رفتار سازمانی منفی مقابله کنند(قربانی شدن قلدری سایبری).

Title:Cyberbullying victimization, counterproductive work behaviours and emotional intelligence at workplace

Abstract

 As a new and inquiring concept, cyberbullying has attracted many researchers from a variety of disciplines. However, a specific context of the cyberbullying concept, workplace cyberbullying and its impact on employees’ behaviors has rarely been theoretically reported in the literature. Addressing this particular gap in the literature, we develop a conceptual model encapsulating the relationship between workplace cyberbullying and counterproductive work behaviors (CWBs) and the role of employees’ emotional intelligence on this relationship in particular. This study contributes to the literature in three ways. First, the theoretical framework proposed highlights the effects of workplace cyberbullying on employees’ CWBs (i.e. CWB towards people (CWB-P) and CWB towards organization (CWB-O)). Hence the focus is, on distinguishing workplace cyberbullying from other cyberbullying types, and building a theoretical background for the relationship of workplace cyberbullying and CWBs variables. Second, based on Wong and Law's model this study aims to assess the possible role of emotional intelligence to eliminate undesirable behaviors at work. Thus we propose that having a high degree of emotional intelligence (EI) gives the employees the ability to handle workplace stressors better. Third, this research integrates organizational behavior literature to the emotional intelligence literature through offering a theoretical framework where employees’ emotional intelligence is a process consisting of 1) others’ emotion appraisal, 2) use of emotion, 3) self-emotion appraisal, and 4) regulation of emotion which allow them to deal with cyberbullying as a negative organizational behavior.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
    خـریـد محـصـول
    اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
    خـریـد محـصـول
    فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
    خـریـد محـصـول
    ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
    خـریـد محـصـول
    کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
    خـریـد محـصـول
    پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
    خـریـد محـصـول
    آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
    خـریـد محـصـول
    چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
    خـریـد محـصـول
    کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا