light box
امتیاز 2.93 مدل‌های کسب‌وکار و طراحی سازمان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 27
تعداد کلمات : 6500
مجله : Long Range Planning
انتشار : 2017
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:  مدل‌های کسب‌وکار و طراحی سازمان

 چکیده  

علیرغم وجود مقالات فراوان، پژوهش های مرتبط با مدل های کسب و کاری، همچنان با مشکلات و مسائلی روبرو هستند. این مسائل مانع از توسعه تئوری شده و استفاده از یافته های پژوهشی را برای مدیران در تصمیم گیری های شان دشوار می کنند. در این مقاله، ما دنبال سه هدف هستیم. اول، ما پایه های تئوریک مفهوم مدل کسب و کاری را تشریح کرده و به پنج المان یک مدل کسب و کاری مرتبط می کنیم: مشتریان، گزاره های ارزش، پیشنهادات محصولات / خدمات، مکانیزم های ایجاد ارزش، و مکانیزم های ارزش گذاری. تعریف روشنی از یک مدل کسب و کاری، تئوری ها را به طور سیستماتیک توسعه داده و راهنمایی های منسجمی را برای مدیران ارائه می دهند. دوم، ما نشان داده ایم که پیکربندی ارزش، یک متغیر احتمالی است که باید در تئوری سازی های آینده و ساخت مدل گنجانده شوند. هرکدام از المان های یک مدل کسب و کاری بسته به اینکه آیا شرکت یک زنجیره ارزش، فروشگاه ارزش یا شبکه ارزش می باشد یا نه، تحت تاثیر پیکربندی ارزش شرکت قرار می گیرد. سوم، ما مدل های کسب و کاری را به طراحی سازمان ارتباط داده ایم. ما نشان داده ایم که طراحی سازمانی چگونه تحت تاثیر پیکربندی ارزش قرار گرفته و فرم های سازمانی مشترک چگونه مدل های کسب و کاری چابک و باز را فعال می کنند. نهایتاً، ما نتایج این پژوهش را برای تحقیقات آتی و نیز برای شیوه های مدیریتی ارائه داده ایم(مدل‌های کسب‌وکار و طراحی سازمان).

Title: Business models and organization design

Abstract

 Despite a voluminous literature, business model research continues to be plagued with problems. Those problems hinder theory development and make it difficult for managers to use research findings in their decision-making. In our article, we seek to make three contributions. First, we clarify the theoretical foundations of the business model concept and relate them to the five elements of a business model: customers, value propositions, product/service offerings, value creation mechanisms, and value appropriation mechanisms. A clear definition of a business model enables theory to develop systematically and provides coherent guidance to managers. Second, we suggest that value configuration is a contingency variable that should be included in future theorizing and model building. Each of the elements of a business model is affected by a firm's value configuration depending on whether the firm is a value chain, value shop, or value network. Third, we link business models to organization design. We show how organization design is affected by value configuration and how new collaborative organizational forms enable open and agile business models. We derive the implications of our analysis for future research and management practice.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    ارزیابی ومرور جامع ریسک ها و مزایای مصرف قهوه
    خـریـد محـصـول
    غذاهای فراسودمند: مزایا ، نگرانی ها و چالش ها – مقاله مربوط به شورای علوم و سلامت آمریکا
    خـریـد محـصـول
    انرژی، اکسرژی و تجزیه و تحلیل اقتصادی دیگهای بخار صنعتی
    خـریـد محـصـول
    تجزیه و تحلیل انرژی و اکسرژی نیروگاه بخار در اردن
    خـریـد محـصـول
    NICE: سیستم بیان برای لاکتوکوکوس لاکتیس: سیستم بیان ژن کنترل شده نایسین
    خـریـد محـصـول
    پروژه بررسی خوشه بندی مبتنی بر منطق فازی شبکه های حسگر بیسیم
    خـریـد محـصـول
    اثرات سرریز افشای MD&A برای سرمایه گذاری حقیقی: نقش رقابت صنعتی
    خـریـد محـصـول
    آیا کاهش نرخ مالیات موثر نشان دهنده اجتناب مالیاتی است؟
    خـریـد محـصـول
    تغییرات رشدی در اثرات اندازه برای مسائل جمع ساده
    خـریـد محـصـول
    زیرساخت مدیریت دارایی (IAM): تکامل و ارزیابی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا