light box
امتیاز 2.00 پشتیبانی از مدل سازی علمی از طریق ساخت مبتنی بر برنامه آموزشی">

عنوان فارسی مقاله: پشتیبانی از مدل سازی علمی از طریق ساخت مبتنی بر برنامه آموزشی در کلاس‌های علوم ابتدایی

 چکیده

 این مطالعه به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه ساخت را می‌توان در زمینه مدل سازی علمی در کلاس‌های علوم مدارس ابتدایی رسمی استفاده کرد. این مقاله به بررسی دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم مشارکت کننده در فعالیت‌های ساخت برای ایجاد مدل‌های شبیه سازی، فرایند –مفهوم و مدل‌های گویا در کلاس علوم می‌پردازد(مدل سازی علمی ازطریق برنامه آموزشی). بر اساس تحلیل ویدئویی جلسات کلاس مبتنی بر ساخت و تولید، یک مدل فرایند تعمیم یافته برای هر نوع مدل عمی توسعه یافت. به علاوه، موضوعات متقاطع در مدل سازی علوم مبتنی بر ساخت مشاهده شدند. در ابتدا دو حلقه وجود دارند که با یک دیگر متقاطع و متقابل می‌باشند (مدل سازی برای ساخت و مدل سازی برای محتوای علم) و آن‌ها به شیوه‌های مختلف، بسته به نوع مدل علمی همبستگی درونی دارند و دوما، یک ویترین محصولات ساخت (به اشتراک گذاری با همسالان، معلمان و مربیان)، عامل اصلی تعیین کننده تعامل دانش آموزان با فعالیت علمی هستند. ما پیشنهاد می‌کنیم که بسته علمی مبتنی بر ساخت و طراحی دروس بایستی از دانش آموزان در نمایش خروجی ساخت خود، در رأس تفکرات علمی پشتیبانی کرده و تعادل بین فعالیت علمی و فعالیت ساخت را در نظر بگیرد. ما به این نتیجه رسیدیم که ساخت، پتانسیل پشتیبانی از توسعه تفکر مدل و الگوی علمی را دارد، با این حال در این زمینه تحقیقات بیشتری لازم است(مدل سازی علمی ازطریق برنامه آموزشی).

 

 

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
مطالعه ی بازاریابی گردشگری
خـریـد محـصـول
انتقال ژن افقی از آگروباکتریوم به گیاهان
خـریـد محـصـول
بررسی تداخل بین پرده‌های مغناطیسی جراحی و پیس میکر ها یا ضربان ساز ها
خـریـد محـصـول
تشریح و آشکارسازی همه گیری کوید-۱۰(COVID-19)
خـریـد محـصـول
سلامت روان در کانادا: کوید-۱۹(COVID-19) و فراتر از آن
خـریـد محـصـول
کروناویروس(COVID-19) و اضطراب: ارزیابی اثرات روان شناختی بیماری های مسری
خـریـد محـصـول
آیا ترس از کروناویروس(COVID-19) باعث تحریک اضطراب و نگرانی شغلی آینده می شود؟
خـریـد محـصـول
چاقی و کروناویروس(COVID-19): دو روی یک سکه
خـریـد محـصـول
تأثیر کوید-۱۹(COVID-19) بر روی سلامت روان عمومی و اثر خنثی کننده حس انسجام
خـریـد محـصـول
اثرات کوید-۱۹(COVID-19 یاکروناویروس) بر روی اضطراب، افسردگی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
برو بالا