مدیریت ابهامات ذاتی موجود در مربیگری اجرایی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 33

تعداد کلمات : 10400

مجله : Learning and Individual Differences

انتشار : 2018

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
25 دسامبر 2019
دسته بندی
تعداد بازدیدها
813 بازدید
40,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ترسیم یک مثلث: چگونه مربیان، ابهامات ذاتی موجود در مربیگری اجرایی را مدیریت می‌کنند

 چکیده

 مربی گری اجرایی یک مداخله‌ی توسعه‌ی رهبری مشترک است که پیچیدگی آن کم‌تر از مقدار واقعی برآورد شده است. روابط مثلثی بین شاگرد، مربی و سازمان، منجر به بروز منافع متضاد می‌شود (فاتین دیکون ۲۰۱۲). این مطالعه به بررسی این می‌پردازد که ادراک و تصور مربیان از روابط مثلثی چیست و به بررسی تضاد منافع و مسائل اخلاقی می‌پردازد(مدیریت ابهامات ذاتی موجود درمربیگری اجرایی). در طی مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته، نه مربی، تفاسیر خود را از شیوه‌ی اشکار سازی روابط مثلثی در فرایندهای مربیگری اجرایی مطرح کردند. دلایل و توضیحات مربیان به سه گروه تقسیم شد. مربیانی وجود دارند که مربیگری اجرایی را به صورت یک فرایند هماهنگ موسوم به مربی گری ساده، درک می‌کنند. برخی از مربیان به فرایند مربیگری برای مقابله با مناقشات منافع متکی هستند و ما آنها را به روشنی دعوت کردیم. مربیان دیگر هنگامی که با درگیری منافع در روابط مثلثی برخورد می‌کنند، مشکوک هستند(مدیریت ابهامات ذاتی موجود درمربیگری اجرایی). به منظور حمایت از مربیان با معضلات اخلاقی که ممکن است در روابط مثلثی در فرآیند مربیگری اجرایی وجود داشته باشد، اخلاق چشم انداز حرفه‌ای برای بخش آموزشی توسط شاپیرو و استفکویچ (۲۰۱۶) برای سازگاری و هماهنگی با کارول و شو (۲۰۱۳) دیدگاه بلوغ اخلاقی این مدل سازگار، مربیان را ارائه می‌دهد دیدگاه یکپارچه و پویا برای توسعه و بلوغ اخلاقی آنها است.

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 title: The relation of physical self-perceptions of competence, goal orientation, and optimism with students' performance calibration in physical education

Abstract

Two studies were conducted to examine associations between students' calibration accuracy with their selfperceptions of competence (i.e., global self-worth, sport competence, perceived competence, and self-efficacy), goal orientation, and dispositional optimism and pessimism. Participants were 138 (study 1) and 236 (study 2) fifth and sixth grade students. An index of absolute accuracy of performance prediction was calculated based on students' predicted and actual performance in a basketball shooting test. Person-related factors were measured with self-reported questionnaires. Results showed no associations between absolute accuracy and students' global self-worth, sport competence, optimism and pessimism (study 1) while students' absolute accuracy was associated with their task orientation, self-efficacy, and perceived competence (study 2). An overconfidence effect was also found in both studies. These results were discussed with reference to previous evidence and views of calibration research in academic, sport, and physical education domains. Interactions between person-related factors and calibration and their effects on the development of students' self-regulated learning of sport skills in physical education were also highlighted.

دیدگاهتان را بنویسید