light box
امتیاز 2.93 مدیریت دانش در صنعت بانکداری: مرور منابع و دستور العمل های آینده">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 31
تعداد کلمات : 9900
مجله : International Journal of Customer Relationship Marketing and Management
انتشار : 2019
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مدیریت دانش در صنعت بانکداری: مرور منابع و دستور العمل های آینده

 چکیده  

تحقیق حاضر مرور منابعی در مورد مدیریت دانش (KM) در صنعت بانکداری در کشورهای مختلف را بررسی می‌کند و رهنمودهای بیشتری را برای اطمینان از اجرای موفقیت آمیز KM در بانک‌ها ارائه می‌دهد. یافته‌ها حاکی از آن است که کاربرد KM در بانک‌ها از سال ۱۹۹۶ در بانک جهانی آغاز شده و توسط بانکها در چندین کشور توسعه یافته دنبال شده و سپس در مناطق مختلف در حال توسعه به نقاط مختلف گسترش یافته است. اکثر بانک‌ها در کشورهای پیشرفته غربی مانند انگلیس و ایالات متحده آمریکا، کانادا و آلمان، از نظر مدیریت دانش، هم انسان و هم فناوری محور هستند. اکثر مطالعات مدیریت دانش در کشورهای در حال توسعه با استفاده از داده‌های کمی دارای ماهیت اکتشافی بودند تا بررسی کنند که این بانک‌ها از اهمیت KM و نحوه عملکرد KM آگاه بودند. علاوه بر این، تحقیقات کمی برای ارتباز KM در بانک‌ها با موضوعات مختلف مانند نوآوری، مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت ریسک انجام شده است. سرانجام، مرور منابع، نتیجه گیری قابل توجهی را برای بهبود پیاده سازی مؤثر KM در بانک‌ها ارائه داد.

Title: Knowledge Management at Banking Industry: A Review of the Literature and Further Guidelines

Abstract

 The present research reviews the literature had been done on knowledge management (KM) in the banking industry in different countries and provides further guidelines to ensure successful implementation of KM in banks. The findings indicated that the application of KM in banks started at the World Bank in 1996 and was followed by banks in several developed countries then spread out to different places in developing counties. The majority of banks in Western developed countries such as the UK and USA, Canada and Germany, are both human- and technology-oriented in terms of managing knowledge. The majority of KM studies in developing counties were exploratory using quantitative data to investigate to what extent these banks were aware of the importance of KM and how they practiced KM. Additionally, little research had been done to link KM in banks to different topics such as innovation, customer relation management and risk management. Finally, literature provided considerable conclusion to enhance effective KM implementations in banks.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
مقاله ی مروری در خصوص فرایند زیست شناختی احیا و اصلاح خاک در مهندسی عمران
خـریـد محـصـول
بودجه بندی سرمایه ای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
خـریـد محـصـول
مقایسه کاربرد سنتی خانه‌های حیاط دار در دو شهر
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
خـریـد محـصـول
پیشرفت‌های حاصل شده در روشهای فرآوری مواد اومامی: یک مقاله‌ی مروری
خـریـد محـصـول
جغرافیای انگ: روش‌های تجربی برای تعیین مجازات و تاوان مکان
خـریـد محـصـول
بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
خـریـد محـصـول
دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
خـریـد محـصـول
الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
خـریـد محـصـول
استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا