light box
امتیاز 2.58 جمع سپاری مکانی در مدیریت درآمد منابع طبیعی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26
تعداد کلمات : 9900
مجله : Resources Policy
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:جمع سپاری مکانی در مدیریت درآمد منابع طبیعی

 چکیده

    در بسیاری از کشورهای در حال توسعه غنی از منابع، سیاستگذاران، دانشگاهیان و متخصصان به طور یکسان به دنبال ارتقای مشارکت شهروندان و نظارت بر مدیریت درآمدهای منابع طبیعی هستند. با این حال، بسیاری از رویکردها برای بهبود مشارکت شهروندان مؤثر نبوده است، زیرا شهروندان اغلب به اطلاعات مرتبط و فرصت‌هایی برای بیان نگرانی‌های خود دسترسی ندارند و دولت‌ها در تعامل با شهروندان با چالش‌های مالی مواجه شده‌اند. در این مقاله، نویسندگان جمع‌سپاری فضایی را به عنوان جایگزینی برای روش‌های سنتی تشویق مشارکت شهروندان پیشنهاد می‌کنند. رویکرد پیشنهادی با استفاده از یک پلت‌فرم جمع‌سپاری فضایی مبتنی بر چند رسانه‌ای ساده و بصری که در میان کشاورزانی که از پروژه‌ای با بودجه نفت در غنا بهره می‌بردند، نشان داده شده است. کشاورزان از طریق تلفن همراه خود به این پلت فرم دسترسی پیدا کردند و نظرسنجی مربوط به پروژه و مدیریت درآمد نفتی در غنا را تکمیل کردند. یافته‌ها نشان می‌دهد که جمع‌سپاری فضایی یک رویکرد امیدوارکننده برای ترویج مشارکت آگاهانه شهروندان در زمینه مدیریت درآمد منابع طبیعی است. به ویژه، کشاورزان نشان دادند که فرصتی برای ارائه بازخورد در مورد پروژه از طریق یک پلت فرم کاربر پسند برای آنها بسیار مهم است. علاوه بر این، نمایندگان دولت و یک نهاد نظارتی برای مدیریت درآمدهای نفتی، جمع سپاری فضایی را به عنوان ابزاری مفید برای جمع آوری بازخورد در مورد پروژه های نفتی و افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت منابع طبیعی به طور کلی در نظر گرفتند. نویسندگان نتیجه می گیرند که اگرچه جمع سپاری فضایی می تواند به مشارکت شهروندان کمک کند، اما اثربخشی آن در مدیریت درآمدهای منابع طبیعی به تغییرات رفتاری در دولت ها و شهروندان بستگی دارد.

Title: Spatial crowdsourcing in natural resource revenue management

Abstract

 In many resource-rich developing countries, policymakers, academics, and practitioners alike seek to promote citizen engagement and monitoring in the management of natural resource revenues. However, many of the approaches to improve citizen engagement have not been effective as citizens often lack access to relevant information and opportunities to voice their concerns, and governments have faced financial challenges in engaging citizens. In this article, the authors propose spatial crowdsourcing as an alternative to the traditional ways of encouraging citizen engagement. The proposed approach is illustrated using a simple, intuitive multimedia-based spatial crowdsourcing platform that was tested among farmers who were benefiting from a petroleum-funded project in Ghana. The farmers accessed the platform via their mobile phones and completed a survey relating to the project and petroleum revenue management in Ghana. The findings suggest that spatial crowdsourcing is a promising approach to promote informed citizen engagement in the context of natural resource revenue management. In particular, the farmers indicated that an opportunity to give feedback on the project through a user-friendly platform was very important for them. Furthermore, the representatives of both the government and an oversight body for petroleum revenue management regarded spatial crowdsourcing as a useful tool for collecting feedback on petroleum-funded projects and to increase citizen engagement in natural resource management in general. The authors conclude that although spatial crowdsourcing can help in citizen engagement, its effectiveness in the management of natural resource revenues depends on behavioural changes in governments and citizens.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا