light box
امتیاز 2.58 تأثیر افشای مسئولیت اجتماعی شرکت بر مدیریت سود و ارزش شرکت: شواهدی از اندونزی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 13
تعداد کلمات : 4800
مجله : Journal of Asian Finance, Economics and Business
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر افشای مسئولیت اجتماعی شرکت بر مدیریت سود و ارزش شرکت: شواهدی از اندونزی

 چکیده

  هدف این تحقیق ارائه شواهد تجربی در مورد تأثیر افشای CSR بر مدیریت سود و ارزش شرکت است. جامعه مورد استفاده در این پژوهش کلیه شرکت های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار اندونزی (IDX) در سال ۲۰۱۸ بودند. نمونه در این پژوهش ۱۱۴ شرکت بود که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که CSR بر ارزش شرکت تأثیر مثبت دارد. افشای CSR یکی از اشکال فعالیتی است که شرکت ها برای تأثیرگذاری بر تصمیمات ذینفعان خود انجام می دهند. این با این تئوری است که یک شرکت نهادی نیست که فقط برای منافع خود فعالیت کند، بلکه هدف اصلی شرکت برآورده کردن نیازهای ذینفعان است. علاوه بر این، CSR تأثیر مثبتی بر مدیریت سود دارد. نتایج این مطالعه بر خلاف تحقیقات انجام شده توسط تحقیقات قبلی است که بیان می کند CSR می تواند مدیریت سود را کاهش دهد زیرا CSR نه تنها شفافیت اطلاعات را افزایش می دهد بلکه باعث ایجاد تعامل با ذینفعان می شود. تفاوت در یافته‌ها در این مطالعه به این دلیل است که افشای CSR در اندونزی همچنان پایین است، همانطور که از میانگین CSR در اندونزی که ۳۳٪ است مشاهده می‌شود و هنوز شفاف نیست به طوری که شرکت‌ها تمایل دارند مدیریت سود را انجام دهند.

Title: The Effect of Corporate Social Responsibility Disclosure on Earning Management and Firm Value: Evidence from Indonesia

Abstract

 The aim of this research is to provide empirical evidence on the impact of CSR disclosure on earnings management and firm value. The population used in this study were all manufacturing companies listed on the Indonesia Stock Exchange (IDX) in 2018. The sample in this study was 114 companies selected through purposive sampling. The results of data analysis show that CSR has a positive effect on Firm Value. CSR disclosure is one form of activity that companies carry out in influencing their stakeholder decisions. This is by the theory that a company is not an entity that only operates for its interests, but the main objective of the company is to meet stakeholder needs. Besides, CSR has a positive effect on Earning Management. The results of this study contrary to research conducted by prior research which states that CSR can reduce earning management because CSR not only increases information transparency but also creates interaction with stakeholders. The difference in findings in this study is because CSR disclosure in Indonesia is still low, as seen from the average CSR in Indonesia, which is 33%, and it is still not transparent so that companies tend to carry out earnings management.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
      خـریـد محـصـول
      اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
      خـریـد محـصـول
      فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
      خـریـد محـصـول
      ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
      خـریـد محـصـول
      کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
      خـریـد محـصـول
      پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
      خـریـد محـصـول
      آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
      خـریـد محـصـول
      چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
      خـریـد محـصـول
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا