light box
امتیاز 2.58 تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26
تعداد کلمات : 12900
مجله : Sustainable Production and Consumption
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت ، رضایت مشتری و اعتماد او

 چکیده

  مسئولیت اجتماعی شرکت به طور گسترده ای مورد بحث و بررسی قرار گرفته و  ارتباط آن با شرکت توسط محققان اثبات شده است. با این حال ، یک خلاء تحقیقاتی قابل توجه هنوز کشف نشده باقی مانده است و این سنجش ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت و وفاداری مشتری در کشورهای در حال توسعه است. با استفاده از دیدگاه مبتنی بر منابع و نظریه ذینفعان ، تحقیق حاضر سازوکار اساسی را ایجاد می کند که از طریق آن مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری از طریق ایجاد اعتبار همزمان شرکت ، رضایت مشتری و اعتماد مشتری به عنوان واسطه و توانایی های شرکت تأثیر می گذارد. داده ها از کاربران مخابراتی جمع آوری شد. این یافته ها نشان می دهد که ابتکارات مسئولیت اجتماعی شرکت به طور معنی داری و مثبت با اعتبار شرکت ، رضایت مشتری و اعتماد مشتری ارتباط دارد. علاوه بر این ، نتایج واسطه ای  نشان می دهد که اعتبار شرکت ، اعتماد مشتری و رضایت مشتری رابطه میان مسئولیت اجتماعی شرکت و وفاداری مشتری را تعدیل می کند. علاوه بر این ، نتیجه عوامل تعدیل کننده نشان می دهد که توانایی های شرکت نقش مهمی در تقویت ارتباط بین طرح های مسئولیت اجتماعی شرکت و وفاداری مشتری دارند زیرا توانایی های بالای شرکت با اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت که به خوبی اجرا می شود ، منجر به وفاداری بالا می شود. این تحقیق اهمیت اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت را برای موفقیت سازمانی اثبات کرده و سیاستگذاران ، مدیران و دانشمندان را راهنمایی می کند.

Title: The impact of corporate social responsibility on customer loyalty: The mediating role of corporate reputation, customer satisfaction, and trust

Abstract

 Corporate social responsibility has been extensively discussed and linked to the firm performance by the researchers. However, a significant research gap remains unexplored and that is measuring the association between corporate social responsibility and customer loyalty in the developing countries’ context. Drawing on the resource-based view and stakeholder theory, the present research develops the underlying mechanism through which corporate social responsibility influences the customer loyalty by simultaneously including corporate reputation, customer satisfaction, and customer trust as mediators, and corporate abilities as a moderator. Data were collected from telecom users. The findings demonstrate that corporate social responsibility initiatives are significantly and positively associated with corporate reputation, customer satisfaction, and customer trust. Moreover, the mediating results reveal that corporate reputation, customer trust, and customer satisfaction have mediated the relationship between corporate social responsibility and customer loyalty. Additionally, the moderating result reveals that corporate abilities play a significant role in strengthening the association between corporate social responsibility initiatives and customer loyalty because high corporate abilities with well-executed corporate social responsibility initiatives lead to high loyalty. The research highlights the significance of the corporate social responsibility actions are mandatory for organizational success and guides the policymakers, managers, and scholars.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
بررسی فناوری بلاک چین در تجارت بین المللی.مهندسی مجدد فرایند کسب و کار برای اعتبارنامه
خـریـد محـصـول
قرارداد ببندیم یا نبندیم: نگرش از طریق روایت مالیات و هزینه
خـریـد محـصـول
هوش اعتباری: نوآوری در مدیریت برند از طریق داده های رسانه های اجتماعی
خـریـد محـصـول
تجویز آستاکسانتین به عنوان یک داروی نوروپروتکتیو مناسب برای درمان امراض نورولوژیک
خـریـد محـصـول
مقایسه بانک‌های محلی، ملی و بین المللی از نظر ارزیابی اثر منابع ارتباطی
خـریـد محـصـول
یکپارچگی لاینفک روح و جسم: نظریه و چشم انداز مکتب سایکوسوماتیک پاریس
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل ریسک بدهی شرکت های غیر مالی با استفاده از شبکه های دو لایه ای
خـریـد محـصـول
دسته بندی اطلاعات و داده‌ها با استفاده از ماشین بردار پشتیبان
خـریـد محـصـول
استفاده از روش های نوین برای پیاده سازی روان درمانی اینترنتی
خـریـد محـصـول
استفاده از آزمون‌های برشی برای سنجش مقاومت و استحکام خاک
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا