light box
امتیاز 2.94 مشاوره و منتورینگ در پزشکی علمی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 35
تعداد کلمات : 6500
مجله : Croatian Medical Journal
انتشار : 2006
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: مشاوره و منتورینگ در پزشکی علمی

 

زمینه : مشاوره، به عنوان یک شرکت در رشد  و توسعه حرفه ای و شخصی  از اهمیت زیادی در پزشکی علمی برخوردار است و با افزایش تقاضای بالینی، مدیریتی، تحقیقات و سایر  مراکز اموزشی به چالش کشیده شده است. از این روی شواهد مربوط به  ارزش  مشاوره لازم است.

هدف : ارزیابی سیستماتیک شواهد در مورد غالبیت مشاوره و ارتباط آن با  توسعه شغلی

منابع داده ها : مدلاین،  کارنت کانتت، دیتابیس کوچران از مرور های سیستماتیک، دیتابیس چکیده های مقالات مروری،  رجیستر مرکزی  کارازمایی های بالینی،PsycINFO ودیتابیس اسکوپوس از  تاریخ موجود تا می ۲۰۰۶٫

انتخاب مطالعه و استخراج داده ها : ما  همه مطالعاتی  را شناسایی کردیم که اثر  مشاوره را بر روی انتخاب شغلی و  رشد تخصیلی در میان دانشجویان پزشکیو پزشکان بررسی کرده بودند. حداقل معیار های انتخاب، توصیف جمعیت  مورد مطاله و دسترسی به داده هی قابل استخراج می شود. هیچ گونه محدودیتی به  روش مطالعه یا زبان  وجود نداشت.

ترکیب داده ها :  مرور منابع حدود ۳۶۴۰ استناد را شناسایی کرد. مرور  چکیده ها منجر به بازیابی ۱۴۲ مقاله برای ارزیابی شد. ۴۲ مقاله به توصیف ۳۹ مطالعه می پرداختند و مروری بودند. از این تعداد ۸۷ درصد  به صورت نظر سنجی های خود کزارشی با اندازه نونه کوچک بوده و   نرخ پاسخ دهی از  ۵تا ۹۹ درصد متغیر بود. یک مطالعه شاهد موردی در این نظر سنجی از گروه مقایسه استفاده کرد که مشاوره دریافت کرده بودند و ۱ مطالعه منسجم دارای یک اندازه نمونه کوتاه  بود. کم تر از ۵۰ درصد  دانشجویان پزشکی و در  برخی از شرایط میددانی کم تر از ۲۰ درصد  اعضای هیئت علمی بود. زنان تصور می کردند که  آن ها اثر مهم  تری بر روی رشد شخصی،  راهنمای شغلی، انتخاب شغلی و  بازدهی تحقیقات از جمله موفقیت در چاپ مقاله وگرانت دارد(مشاوره و منتورینگ در پزشکی علمی).

نتیجه گیری :  مشاوره بخش مهمی از پزشکی آکادمیک است با این  حال شواهد  پشتیبانی و تایید کننده در مورد این موضوع قوی نیستند. توصیه های عملی در خصوص مشاوره در پزشکی که مبتنی بر شواهد است، نیازمند مطالعاتی است که از روش های قوی تری استفاده  می کنند، مسائل زمینه ای را حل می کنند و از رویکرد های بین رشته ای استفاده می کنند.

TITLE: Mentoring in Academic Medicine A Systematic Review

Abstract

Context Mentoring, as a partnership in personal and professional growth and development, is central to academic medicine, but it is challenged by increased clinical, administrative, research, and other educational demands on medical faculty. Therefore, evidence for the value of mentoring needs to be evaluated.
Objective To systematically review the evidence about the prevalence of mentorship and its relationship to career development.
Data Sources MEDLINE, Current Contents, Cochrane Database of Systematic Reviews, Database of Abstracts of Reviews of Effects, Cochrane Central Register of Controlled Trials, PsycINFO, and Scopus databases from the earliest available date to May 2006.
Study Selection and Data Extraction We identified all studies evaluating the effect of mentoring on career choices and academic advancement among medical students and physicians. Minimum inclusion criteria were a description of the study population and availability of extractable data. No restrictions were placed on study methods or language.
Data Synthesis The literature search identified 3640 citations. Review of abstracts led to retrieval of 142 full-text articles for assessment; 42 articles describing 39 studies were selected for review. Of these, 34 (87%) were cross-sectional self-report surveys with small sample size and response rates ranging from 5% to 99%. One casecontrol study nested in a survey used a comparison group that had not received mentoring, and 1 cohort study had a small sample size and a large loss to follow-up. Less than 50% of medical students and in some fields less than 20% of faculty members had a mentor. Women perceived that they had more difficulty finding mentors than their colleagues who are men. Mentorship was reported to have an important influence on personal development, career guidance, career choice, and research productivity, including publication and grant success.
Conclusions Mentoring is perceived as an important part of academic medicine, but the evidence to support this perception is not strong. Practical recommendations on mentoring in medicine that are evidence-based will require studies using more rigorous methods, addressing contextual issues, and using cross-disciplinary approaches.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد دانشگاه های خصوصی در کنیا
خـریـد محـصـول
ایمنی و ایمنی زایی(ایمنوژنیسیته) یک واکسن ویروسی کروناویروس
خـریـد محـصـول
سازگاری با پزشکی از راه دور در دوران COVID-19
خـریـد محـصـول
اتکای CJEU به حقوق بین الملل در تفسیر توافق نامه های اقتصادی
خـریـد محـصـول
شوک سپتیک در کودکان: تشخیص سریع و احیای اولیه (ساعت اول)
خـریـد محـصـول
رضایت(یاد گیرندگان) فراگیران از عملکرد وب سایت
خـریـد محـصـول
زمین(خشکی) و دریا: حل و فصل مناقشات مربوط به خشکی(زمین) تحت کنوانسیون حقوق
خـریـد محـصـول
تأثیر تحریم های اقتصادی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران
خـریـد محـصـول
نقش شوراهای مشورتی منطقه ای در سیاست مشترک شیلات اروپا
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا