light box
امتیاز 2.58 تجزیه و تحلیل رفتار بازگشت مشتریان پس از خرید آنلاین در چین با استفاده از SEM">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23
تعداد کلمات : 9800
مجله : Industrial Management & Data Systems
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تجزیه و تحلیل رفتار بازگشت مشتریان پس از خرید آنلاین در چین با استفاده از SEM

 چکیده

 هدف – هدف این مقاله بررسی تأثیرات احتمالی متغیرهای مختلف بر فعالیت‌های بازگشت محصول پس از خرید آنلاین است. مطالعات قبلی در مورد رفتار مشتری عمدتاً مربوط به بازده محصولات استفاده شده و سایر سازه‌های مرتبط با کیفیت محصول در مدل بوده است. این مطالعه با هدف بررسی ویژه متغیرهای مربوط به خدمات تدارکات و مرتبط با قصد مشتری برای محصولات عمومی تحت شرایط تجارت الکترونیکی انجام شده است.

طراحی/روش شناسی/رویکرد – داده‌های پرسشنامه ساختار یافته برای این مطالعه در دو شهر جنوب شرقی چین (۱۶۲ پاسخ قابل استفاده) جمع آوری شد. برای بررسی متغیرهای نهفته از مدل معادلات ساختاری استفاده شد.

یافته‌ها – نتایج تأیید کرد که قصد بازگشت محصول با تأثیر مستقیم ۰٫۶۳ بیشترین تأثیر را بر بازده خریدهای آنلاین دارد و پس از آن انعطاف پذیری در بازگشت (خدمات تدارکات) با تأثیر مستقیم ۰٫۴۹ است.

اصالت/ارزش – چنین مدلی نه تنها درک نظری مطالعات رفتار مشتری را غنی می‌کند بلکه به فروشگاه‌ها و سیستم عامل‌های خرید آنلاین معیار کمی و چشم انداز جدیدی در طراحی زنجیره‌های تأمین خرید آنلاین با در نظر گرفتن بازده محصول به منظور افزایش رضایت مشتری ارائه می‌دهد(مشتریان پس از خرید آنلاین).

Title: Analysis of customers’ returnbehaviour after online shopping in China using SEM

Abstract

 Purpose – The purpose of this paper is to examine the potential impacts of various variables on product return activities after online shopping. Previous studies on customer behaviour have been predominantly concerned with return on used products and other product-quality-related constructs in the model. This study aims to specially examine the logistics service-related and customer intention–related variables for general products under the e-commerce circumstance. Design/methodology/approach – Structured questionnaire data for this study were collected in the two southeast cities of China (162 useable responses). Structural equation modelling was used to examine the latent variables. Findings – The results confirmed that product return intention has the greatest impact on online shopping returns with a direct effect of 0.63, followed by the flexibility in return (logistics service) with a direct effect of 0.49. Originality/value – Such a model not only enriches the theoretical understanding of customer behaviour studies but also offers online shopping stores and platforms a quantitative benchmark and new perspective on the design of online shopping supply chains by considering product returns so as to improve the customer satisfaction.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
    خـریـد محـصـول
    اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
    خـریـد محـصـول
    فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
    خـریـد محـصـول
    ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
    خـریـد محـصـول
    کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
    خـریـد محـصـول
    پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
    خـریـد محـصـول
    آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
    خـریـد محـصـول
    چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
    خـریـد محـصـول
    کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا