مصرف کننده و پذیرش محصول جدید | دانلود مقاله تخصصی | متن به فارسی | | متن به فارسی | ترجمه مقالات و متون علمی
light box
امتیاز 2.58 ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 19
تعداد کلمات : 7700
مجله : Journal of Asian Finance, Economics and Business
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام

 چکیده

  هدف از این مطالعه استفاده از تئوری ارزش مصرف و ویژگی های شخصیتی نوآورانه مصرف کنندگان برای توضیح پذیرش دستگاه های الکترونیکی شخصی جدید در بازار ویتنامی است. این مطالعه یک رویکرد مبتنی بر نظرسنجی کمی را برای آزمون فرضیه‌های مربوط به رابطه بین ارزش مصرف، نوآوری خاص محصول و پذیرش محصول جدید تطبیق می‌دهد. این مطالعه از مجموعه داده های کمی از ۹۱۵ مصرف کننده استفاده می کند که حداقل در شهر هوشی مین، یکی از بزرگترین شهرهای ویتنام، یک دستگاه الکترونیکی همراه داشتند. داده ها از طریق مصاحبه شخصی و روش نمونه گیری در دسترس جمع آوری شد. مدل مفهومی با استفاده از مدل معادلات ساختاری PLS مورد آزمون قرار گرفت. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که هم ارزش مصرف و هم نوآوری خاص محصول بر پذیرش محصولات الکترونیکی جدید تأثیر می‌گذارد. نتایج همچنین نشان می دهد که نوآوری خاص محصول رابطه بین ارزش مصرف و پذیرش محصول جدید را واسطه می کند. این مطالعه همچنین نشان داد که ارزش مصرف به عنوان یک سازه چند بعدی مرتبه دوم با پنج مؤلفه، یعنی ارزش عملکردی، ارزش معرفتی، ارزش اقتصادی، ارزش اجتماعی و ارزش عاطفی در نظر گرفته شده است. در نتیجه، این تحقیق مفاهیمی را برای افزایش قابلیت‌های بازاریابان برای توسعه استراتژی‌هایی برای راه‌اندازی محصولات جدید با فناوری پیشرفته در بازار نوظهوری مانند ویتنام پیشنهاد می‌کند(مصرف کننده و پذیرش محصول جدید).

Title: Consumption Value, Consumer Innovativeness and New Product Adoption: Empirical Evidence from Vietnam

Abstract

 The purpose of this study is to employ the theory of consumption value and consumers’ innovative personality characteristics to explain the adoption of new personal electronics devices in Vietnamese market. This study adapts a quantitative survey-based approach to test hypotheses about relationship between consumption value, product specific innovativeness and new product adoption. The study uses a quantitative data set of 915 consumers who owned one mobile electronic device at least in Ho Chi Minh city, one of the biggest cities of Vietnam. The data was collected through personal interview and convenient sampling method. The conceptual model was tested using PLS structural equation model. The findings of this study suggest that both consumption value and product specific innovativeness influence the adoption of new electronic products. The results also reveal that product specific innovativeness mediates the relationship between consumption value and new product adoption. The study further identified that consumption value was taken as a second-order multidimensions construct with five components, namely functional value, epistemic value, economic value, social value and emotional value. As a result, the research suggests some implications to enhance marketers’ capabilities to develop strategies for launching new hi-tech products in an emerging market as Vietnam.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      ارزیابی اقتصادی آبیاری با آب شیرین شده دریا در تولید گوجه فرنگی گلخانه ای در جنوب اسپانیا
      خـریـد محـصـول
      نقش درمانی پپتیدهای ضد میکروبی در دیابت ملیتوس(شیرین)
      خـریـد محـصـول
      عوامل تعیین کننده حق الزحمه حسابرسی و نقش هیئت مدیره و ساختار مالکیت
      خـریـد محـصـول
      رشد جمعیت و بقایای حشره کش زنبورهای عسل در چشم انداز های کشاورزی گرمسیری
      خـریـد محـصـول
      اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و اختلال دوقطبی: تشخیص، درمان
      خـریـد محـصـول
      ترانگزامیک اسید و عفونت مفاصل پری پروتز
      خـریـد محـصـول
      تشخیص عفونت اطراف پروتز
      خـریـد محـصـول
      بررسی پوشش آلبریچ برای بهینه‌سازی پنهان‌کاری صوتی(آکوستیک) زیردریایی‌ها
      خـریـد محـصـول
      کاربردهای هوش مصنوعی به عنوان یک روند مدرن برای دستیابی به نوآوری سازمانی
      خـریـد محـصـول
      رابطه بین اندازه شرکت و سودآوری با هموارسازی درآمد: شواهدی از شرکت‌های غذا و نوشیدنی
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا