عنوان فارسی مقاله:مطالعه و مرور روشهای نمونه برداری مبتنی بر احتمال در پرسشنامهها و پیمایشهای با مقیاس بزرگ در مهندسی نرم افزار
چکیده
پیش زمینه: تشکیل نمونههای نماینده و مشخص برای پیمایشهای مهندسی نرم افزار هنوز یک مسئله مهم محسوب میشود. ادبیات تخصصی اغلب محدودیتهایی در تفسیر نتایج نظرسنجیها ارائه میدهد، عمدتاً به دلیل استفاده از قالبهای نمونه برداری که به راحتی و معیارهای غیر احتمالاتی برای نمونه برداری از آنها ایجاد شده است. از این نظر، ما استدلال میکنیم که یک استراتژی برای حمایت از استقرار سیستماتیک فریمهای نمونه برداری از یک منبع کافی نمونه گیری میتواند به بهبود این سناریو کمک کند.
روش: یک چارچوب مفهومی برای پشتیبانی از نمونه برداری در مقیاس بزرگ در نظرسنجیهای مهندسی نرم افزار پس از انجام مجموعهای از تجربیات در زمینه طراحی چنین استراتژیها و جمع آوری شواهد در مورد مزایای آنها، سازمان یافته است. به کارگیری چارچوب مفهومی مبتنی بر استراتژی نمونه گیری تهیه شده برای پشتیبانی از تکثیر نظرسنجی در مورد ویژگیهای چابکی و چابکی در فرایندهای نرم افزاری در این مقاله نشان داده شده است.
یافته: یک شبکه اجتماعی تخصصی (Linkedln) به عنوان منبع نمونه گیری و گروههای منافع به عنوان واحدهای جستجوی اعضا جهت جذب تأسیس شد. لذا با یک چارچوب نمونه گیری تشکیل شده توسط بیش از ۱۱۰،۰۰۰ عضو (افراد آینده نگر) توزیع شده در بیش از ۱۹ گروه منافع نمونه گیری صورت گرفت. سپس، از طریق سطح شباهت مشاهده شده در میان این گروهها، هشت قشر سازمان یافته و ۷۷۴۵ عضو دعوت شدند که ۲۹۱ نفر از آنها مشارکت را تأیید کرده و به پرسشنامه پاسخ دادند(مطالعه و مرور روشهای نمونه برداری).
نتیجه گیری: ناهمگنی و تعداد شرکت کنندگان در این پیمایش به بهبود قدرت نتایج اصلی پیمایش کمک کرده است. بنابراین، ما معتقدیم که به اشتراک گذاری این تجربه، ابزارها و برنامه میتواند برای آن دسته از محققان و دست اندرکاران علاقه مند به اجرای نظرسنجیهای گسترده در مهندسی نرم افزار مفید باشد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.