عنوان فارسی مقاله: مقایسه بانکهای محلی، ملی و بین المللی از نظر ارزیابی اثر منابع ارتباطی و فناوری روی وفاداری اینترنتی
چکیده
با توجه به توسعه تکنولوژیهای برخط و سیار، ارزیابی بازاریابی ارتباطی برای بهبود ارتباط سرویسهای B2B بسیار مهم است. این مطالعه از نظریه مبتنی بر منابع، نظریه مبادله اجتماعی و سامانههای فنی اجتماعی جهت تشریح پروسههای بانکها برای استفاده از بسترهای برخط استفاده میکند(مقایسه بانکهای محلی،ملی و بین المللی). سیصد و سی و شش بنگاه کوچک و متوسط در این مطالعه بررسی شد. نتایج نشان داد که کیفیت سرویسهای برخط و غیر برخط بر رضایت از سرویسهای بانکداری اینترنتی اثر دارد و رضایت از سرویس بانکداری اینترنتی بر تعهد بانکی و ایمان به بانکداری اینترنتی اثر دارد. همچنین بانکهای محلی و ملی بیشتراز بانکهای بین المللی تحت تأثیر اعتماد و تعهد قرار میگیرند. نتایج این تحقیق باعث بهبود مطالعات در خصوص بازاریابی ارتباطی B2B میشود و یافتههای مدیریتی ارزشمند رابرای متصدیان سرویس B2B فراهم میکند(مقایسه بانکهای محلی،ملی و بین المللی).