light box
امتیاز 2.58 واقعیت افزوده به عنوان منبع آموزشی برای آموزش ریاضیات">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 30
تعداد کلمات : 9000
مجله : applied sciences
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:واقعیت افزوده به عنوان منبع آموزشی برای آموزش ریاضیات

 چکیده

  این مقاله نمونه ای از نحوه استفاده از فناوری های جدید برای تولید منابع آموزشی نوآورانه است که فرآیند آموزش و یادگیری ریاضیات را آسان می کند. این مقاله بر روی فناوری واقعیت افزوده با هدف دستیابی به ایجاد منابع آموزشی مرتبط با چند وجهی تدریس شده در دوره آموزش متوسطه اجباری در اسپانیا متمرکز شده است. ابتدا اساس این فناوری را معرفی می کنیم و چارچوب نظری را ارائه می کنیم که در آن یک تحلیل جامع انجام می دهیم که استفاده از آن را با اهداف آموزشی توجیه می کند. در مرحله دوم، نحوه ساخت چند وجهی در واقعیت افزوده را با استفاده از بازی Unity و کیت توسعه نرم افزار   SDK  توضیح می دهیم که امکان استفاده از واقعیت افزوده را فراهم می کند. با استفاده از هر دو ابزار، یک برنامه واقعیت افزوده و چند یادداشت واقعیت افزوده را با هدف کمک به فرآیند تجسم و درک هندسه سه بعدی مربوط به چند وجهی ایجاد می کنیم. در نهایت، ما با استفاده از منابع ایجاد شده با فناوری واقعیت افزوده، یک پیشنهاد خلاقانه و آموزشی برای آموزش چند وجهی در دوره سوم آموزش متوسطه اجباری در اسپانیا طراحی می کنیم(منبع آموزشی برای آموزش ریاضیات).

Title: Augmented Reality as a Didactic Resource for Teaching Mathematics

Abstract

 This paper is an example of how to use new technologies to produce didactic innovative resources that ease the teaching and learning process of mathematics. This paper is focused on augmented reality technology with the aim of achieving the creation of didactic resources related to the polyhedra taught in a course of compulsory secondary education in Spain. First, we introduce the basis of this technology and present the theoretical framework in which we make an exhaustive analysis that justifies its usage with educative purposes. Secondly, we explain how to build the polyhedra in augmented reality using the Unity game engine and the Vuforia software development kit (SDK), which enables the use of augmented reality. Using both tools, we create an augmented reality application and some augmented reality notes with the purpose of helping in the process of visualization and comprehension of the three-dimensional geometry related to polyhedra. Finally, we design an innovative, didactic proposal for teaching the polyhedra in the third course of compulsory Secondary Education in Spain, using the resources created with the augmented reality technology.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا