عنوان فارسی مقاله:توسعه کارکردهای شناختی و مهارتهای تحصیلی در کودکان ۹-۱۰ ساله با عملکرد هوشی مرزی
چکیده
این مطالعه طولی به بررسی این موضوع پرداخته است که آیا رشد شناختی و تحصیلی کودکان (با میانگین سنی ۱۰٫۵۲ سال) با عملکرد هوشی مرزی (BIF) با تأخیر رشد یا رشد غیرمعمول مشخص میشود یا خیر. تکالیف شناختی، تکالیف حسابی و خواندن طی سه سال متوالی به گروه BIF و یک گروه مقایسه سنی (CAMC) اعمال شد. کودکان BIF ضعف در رابطه با همه تکالیف، و سرعت رشد کندتر در چهار تکلیف حساب و خواندن کلمات را نشان دادند. نتایج شواهدی را برایتایید مدل تأخیر رشد ارائه میدهد زیرا کودکان BIF به طور کلی رشد و روندهای رشد مشابه گروه CAMC را نشان میدهند(مهارتهای تحصیلی در کودکان).