light box
امتیاز 2.58 مهارت های ارتباطی و اجتماعی در بین دانشجویان پزشکی در اسپانیا: تحلیل توصیفی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 13
تعداد کلمات : 4200
مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مهارت های ارتباطی و اجتماعی در بین دانشجویان پزشکی در اسپانیا: تحلیل توصیفی

 چکیده

  انعکاس ریسک موثر در سلامت عمومی مستلزم توسعه مهارت های اجتماعی مانند گوش دادن فعال و همدلی است. مهارت های ارتباطی و اجتماعی در دانشجویان سال سوم پزشکی (۹۱۷ نفر) با استفاده از آزمون گوش دادن فعال و آزمون همدلی شناختی و عاطفی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که شرکت‌کنندگان ما مهارت‌های ارتباطی برابر یا بهتر از حد معمول داشتند. زنان در گوش دادن فعال نمرات بالاتری داشتند در حالی که مردان در مقیاس همدلی عمومی امتیاز بیشتری کسب کردند. دانشجویانی که تخصص بالینی را ترجیح می‌دادند، در مقایسه با دانشجویانی که تخصص جراحی را انتخاب کردند، نمرات بالاتری در توانایی‌های گوش دادن فعال و همدلی کسب کردند. در پایان، دانشجویان پزشکی شرکت‌کننده در مطالعه مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خوبی از خود نشان دادند. ارتباطی بین جنسیت و ترجیح تخصص و همدلی و مهارت‌های گوش دادن فعال مشاهده شد.

Title: Communicative and Social Skills among Medical Students in Spain: A Descriptive Analysis

Abstract

Effective risk communication in public health requires the development of social skills such as active listening and empathy. Communicative and social skills were evaluated in third-year medical students (n = 917) using the Active Listening Test and the Test of Cognitive and Affective Empathy. The results obtained revealed that our participants had equal or better-than-norm communication skills. Women scored higher in active listening whereas men scored higher on the General Empathy Scale. The students who preferred a clinical specialty obtained higher scores in active listening and empathetic abilities, as compared to students who chose a surgical specialty. In conclusion, the medical students who participated in the study exhibited good communicative and social skills. An association was observed between gender and specialty preference, and empathy and active listening skills.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
طبقه بندی جنسیتی با استفاده از مدل پیشنهادی مبتنی بر CNN و بهینه سازی کلونی مورچه ها
خـریـد محـصـول
شیوه های حسابرسی داخلی و عملکرد مالی تعاونی های پس انداز و اعتبار
خـریـد محـصـول
پیش‌بینی جریان نقدی و تأثیر آن بر پایداری مالی سازمان‌های مبتنی بر جامعه
خـریـد محـصـول
عوامل تعیین کننده تامین مالی ازمحل استقراض: استارت آپ های فین تک
خـریـد محـصـول
استفاده از کلاه ایمنی در ورزشکاران سوارکار: فرصت هایی برای مداخله
خـریـد محـصـول
تاب آوری، بهزیستی، علائم افسردگی و سطوح ضربه مغزی در ورزشکاران سوارکاری
خـریـد محـصـول
صدمات سوارکاری: بررسی پنج ساله پذیرش بیماران در بیمارستان در بریتیش کلمبیا، کانادا
خـریـد محـصـول
تاریخچه ضربه مغزی و پایگاه دانش در ورزشکاران رقابتی سوارکاری
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل آسیب ها در مسابقات سوارکاری رقابتی
خـریـد محـصـول
کنترل مقیاس های زمانی برای انتقال الکترون از طریق پروتئین ها
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا