عنوان فارسی مقاله:تجزیه و تحلیل مدل موقعیت یابی استراتژیک هاکس دلتا بر عملکرد شرکتهای مخابراتی موبایل در کنیا
چکیده
هدف این مطالعه، تحلیل تأثیر بین موقعیت یابی استراتژیک و عملکرد در صنعت مخابرات در کنیا است. به طور خاص، این مطالعه به منظور تعیین تأثیر بهترین استراتژیهای محصول، کل استراتژیهای راه حل مشتری، استراتژی قفل سیستم بر عملکرد و بررسی اثر تعدیل کننده مقررات رقابت در صنعت ارتباطات سیار در کنیا انجام شد. این مطالعه براساس مدل دلتا هاکس انجام شد زیرا مناسب برای مطالعه رفتار رقابتی شرکتها در محیط پیچیده و نامشخص بازار بود. در این تحقیق از ترکیبی از طرح توضیحی، طرح تحقیق توصیفی پیمایشی و طراحی مقطعی استفاده شده است. پژوهش حاضر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقهای متناسب و طراحی روشهای ترکیبی موازی همگرا انجام شده است. جامعه مورد نظر شامل ۴ شرکت ارتباطات سیار بود. برای جمع آوری دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه برای آزمون رابطه بین متغیر مستقل و وابسته استفاده شده است. با نگاهی به صنعت کلی، رگرسیون خطی چندگانه، ۲۶٪ از متغیرهای مستقل را در مورد متغیر متغیر وابسته توضیح داد. اثر متقابل اثر تعدیل کننده واریانس معنی داری کمتر از تنظیم و عملکرد فقط با تغییر R2.003، P = 455، نشان میدهد که هیچ تأثیر تعدیل معنی داری بین متغیر مستقل و وابسته وجود ندارد. یافتههای همبستگی، رابطهی مثبت و معنی دار بین استراتژی بهترین محصول (β=.۴۷۷, p<0.05)، راه حل مصرف کننده (β=.۴۰۷, p<0.05)، قفل سیستم (β=.۲۸۶, p<0.05) نشان داد و منجر به رد فرض صفر شد و در عین حال نظارت بر رقابت (β= -.۰۳۶, p<0.455) معنی دار نبود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.