بررسی نقش سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری در فرایند دانش آفرینی مشتری

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 16

تعداد کلمات : 5300

مجله : Int. J. Electronic Customer Relationship Management

انتشار : 2015

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
29 فوریه 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1025 بازدید
22,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی نقش سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری در فرایند دانش آفرینی مشتری

 چکیده

 هدف این تحقیق درک ماهیت اثرات متقابل میان سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (عملیاتی، تحلیلی و مشارکتی)، فرایندهای دانش افرینی (اجتماعی سازی، برونی سازی، ترکیب و درونی سازی) و انواع دانش مشتری (دانش ارائه شده به مشتری، دانش ارائه شده توسط مشتری و دانش مربوط به مشتری) می‌باشد. تنها با درک عمیق این روابط متقابل، سازمان‌ها قادر به بیشینه سازی کارایی سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری و شناسایی زمینه‌های بهبود قابلیت دانش افرینی می‌باشند. در این تحقیق اکتشافی، داده‌هایی به طور کیفی از طریق مصاحبه با پاسخگویان کلیدی در چهار سازمان مختلف جمع اوری شد که در آن مدیریت ارتباط با مشتری به طور عمیق استفاده می‌شد. نتایج تحقیق مشابه با پیشنهادات تحقیقاتی اولیه بود: مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی پشتیبانی قوی‌تری را از فرایندهای اجتماعی سازی و برونی سازی در اختیار می‌گذارد. مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی پشتیبانی قوی از فرایند ترکیب به خصوص در تولید دانش در مورد مشتریان ارائه کرد. در نهایت مدیریت ارتباط با مشتری مشارکتی بیشترین تنوع را در فرایند دانش افرینی برای همه سه نوع دانش مشتری نشان داد(نقش سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 title: Investigating customer relationship management systems involvement towards customer knowledge creation processes

Abstract

This research aims to understand the nature of the interactions among CRM systems (operational, analytical and collaborative), knowledge creation processes (socialisation, externalisation, combination, and internalisation), and the variety of customer knowledge (knowledge to, from, and about the customer). Only by having a deep understanding of such threeway interactions, will organisations be able to maximise their CRM systems usage and identify areas of knowledge creation capabilities improvement. In this exploratory research, data was gathered qualitatively through a series of interview with key respondents in four different organisations in which CRM was used profoundly. The research findings were similar to the initial research propositions; operational CRM provided stronger support towards socialisation and externalisation processes. Analytical CRM showed support towards combination process, specifically in generating knowledge about customers.Finally, collaborative CRM showed the greatest variety in contributing towards knowledge creation process, for all three types of customer knowledge.

دیدگاهتان را بنویسید