light box
امتیاز 3.46 تعادل اقتصادی عمومی: هدف، فنون تحلیلی، انتخاب جمعی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 28
تعداد کلمات : 9200
مجله : American Economic Association
انتشار : 1974
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تعادل اقتصادی عمومی: هدف،  فنون تحلیلی، انتخاب جمعی

 چکیده

 از سال  انتشار منبع ثروت ملل آدام اسمیت در ۱۷۷۶، یک موضوع رایج تحلیل اقتصادی، درجه بالای انسجام میان تعداد زیادی از تصمیمات فردی و ظاهراً مجزا در مورد خرید و فروش محصولات بود است. امروزه، یک تعادل بین مقادیر کالاها و خدماتی که افراد در صدد عرضه آن‌ها هستند و مقادیری که افراد مختلف در صدد خرید آن هستند، وجود دارد. معمولاً خریداران بر توانایی خود برای عملی سازی تصمیمات خود تاکید می‌کنند و فروشندگان معمولاً تولید مقادیر زیادی کالاهای غیر قابل فروش نمی‌کنند. این تجربه تعادل آن قدر گسترده‌تر شده است که هیچ گونه ناآرامی فکری در میان عوام را ایجاد نکرده است. آن‌ها می‌دانند که قادر به درک مکانیسم‌های این تعادل نمی‌باشند(هدف، فنون تحلیلی، انتخاب جمعی). یک نتیجه متناقض این است که آن‌ها ایده‌ای در مورد نقاط قوت سیستم ندارند و معمولاً تمایلی به اعتماد در صورت انحراف قابل ملاحظه از شرایط طبیعی ندارند. این واکنش در شرایط بحرانی با تغییرات اساسی مورد تقاضا بسیار مشهود است. مسلم است که از طریق کنترل قیمت، تثبیت قیمت و تخصیص مستقیم منابع می‌توان به این اهداف رسید. هنوز دلیلی وجود ندارد که فرض کنیم نیروهایی که در زمان صلح فعال هستند، ایجاد یک سیستم کارامد و مؤثر در زمان جنگ و یا سایر تغییرات قابل ملاحظه نمی‌کند. (اثرات نامطلوب یک سیستم بازار آزاد وجود دارد با این حال غیر ممکن بودن و عدم کارایی نمی‌تواند یکی از این اثرات باشد).

 Title: General Economic Equilibrium: Purpose, Analytic Techniques, Collective Choice

 

Abstract

From the time of Adam Smith's Wealth of Nations in 1776, one recurrent theme of economicanalysishas been the remarkable degree of coherenceamong the vast numbers of individual and seemingly separate decisions about the buying and selling of commodities. In everyday, normal experience, there is something of a balance betweenthe amountsof goods and services that some individuals want to supply and the amounts that other, differentindividuals want to sell. Would-be buyers ordinarily count correctly on being able to carry out their intentions, and would-be sellers do not ordinarily find themselves producing great amounts of goods that they cannotsell. Thisexperienceof balance is indeed so widespread that it raises no intellectual disquiet among laymen; they take it so much for granted that they are not disposedto understandthe mechanism by which it occurs. The paradoxicalresult is that they have no idea of the system's strength and are unwilling to trust it in any considerable departure from normal conditions.This reactionis most conspicuous in wartime situations with radical shifts in demand. It is taken for granted these can be met only by price control, rationing, and direct allocation of resources. Yet there is no reason to believe that the same forces that work in peace

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
مطالعه ی بازاریابی گردشگری
خـریـد محـصـول
انتقال ژن افقی از آگروباکتریوم به گیاهان
خـریـد محـصـول
بررسی تداخل بین پرده‌های مغناطیسی جراحی و پیس میکر ها یا ضربان ساز ها
خـریـد محـصـول
تشریح و آشکارسازی همه گیری کوید-۱۰(COVID-19)
خـریـد محـصـول
سلامت روان در کانادا: کوید-۱۹(COVID-19) و فراتر از آن
خـریـد محـصـول
کروناویروس(COVID-19) و اضطراب: ارزیابی اثرات روان شناختی بیماری های مسری
خـریـد محـصـول
آیا ترس از کروناویروس(COVID-19) باعث تحریک اضطراب و نگرانی شغلی آینده می شود؟
خـریـد محـصـول
چاقی و کروناویروس(COVID-19): دو روی یک سکه
خـریـد محـصـول
تأثیر کوید-۱۹(COVID-19) بر روی سلامت روان عمومی و اثر خنثی کننده حس انسجام
خـریـد محـصـول
اثرات کوید-۱۹(COVID-19 یاکروناویروس) بر روی اضطراب، افسردگی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
برو بالا