عنوان فارسی مقاله:هدف راهبردی کسب و کار
چکیده
بیشتر شرکتهای برجسته با جاه طلبی هایی شروع به کار کرده اند که خیلی بزرگتر از منابع و توانایی هایشان بوده اند. اما آنها وسواس برد در همه سطوح سازمان را ایجاد کرده اند و دهه ها است که این فکر دائم در سر آنها است. نگارش ” هدف راهبردی” که ۶۰ سال پیش، توسط گری هامل- مدرس مدرسه تجاری لندن و سی کی پراهالد- که استاد و پروفسور دانشگاه میشیگان بود، به نگارش درآمد نشانه ای از نیروی جدید اصلی در مدیریت بود. استدلال هامر و پراهالد این است که شرکتهای غربی بر چیدمان اهداف و آرایش آرزوهای خود طوری تاکید دارند که مطابق با منابع آن ها باشد و در نتیجه، تنها به دنبال مزیتهای پایدار می باشند.. در مقابل شرکتهای ژاپنی منابع را با تسریع سرعت یادگیری سازمانی و تلاش برای رسیدن به اهداف ظاهرا دست نیافتنی اهرم بندی می کنند.. این شرکتها تمایل به موفقیت را در میان کارکنانشان پرورش می دهند و آن را با توسعه دیدگاه رهبری جهانی حفظ می کنند. اینطور است که شرکت کانن توانست از اکسرور و کوماتسور از کاتر پیلار پیشی بگیرد(هدف راهبردی کسب و کار).