light box
امتیاز 3.47 هدف راهبردی کسب و کار">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 25
تعداد کلمات : 11000
مجله : Harvard Business Review
انتشار : 2014
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:هدف راهبردی کسب و کار

 چکیده

بیشتر شرکتهای برجسته با جاه طلبی هایی شروع به کار کرده اند که خیلی بزرگتر از منابع و توانایی هایشان بوده اند. اما آنها وسواس برد در همه سطوح سازمان را ایجاد کرده اند و دهه ها است که این فکر دائم در سر آنها است. نگارش ” هدف راهبردی” که ۶۰ سال پیش، توسط گری هامل- مدرس مدرسه تجاری لندن و سی کی پراهالد- که استاد و پروفسور دانشگاه میشیگان بود، به نگارش درآمد نشانه ای از نیروی جدید اصلی در مدیریت بود.  استدلال هامر و پراهالد این است که شرکتهای غربی بر چیدمان اهداف و آرایش آرزوهای خود طوری تاکید دارند که مطابق با منابع آن ها باشد و در نتیجه، تنها به دنبال مزیتهای پایدار می باشند.. در مقابل شرکتهای ژاپنی  منابع را با تسریع سرعت یادگیری سازمانی و تلاش برای رسیدن به اهداف ظاهرا  دست نیافتنی اهرم بندی می کنند.. این شرکتها تمایل به موفقیت را در میان کارکنانشان پرورش می دهند و آن را با توسعه دیدگاه رهبری جهانی حفظ می کنند. اینطور است که شرکت کانن توانست از اکسرور و کوماتسور از کاتر پیلار پیشی بگیرد(هدف راهبردی کسب و کار).

 title: StrategicIntent

Abstract

Sixteen years ago, when Gary Hamel, then a lecturer a t London Business School, and C.K. Prahalad, a University of Michigan professor, wrote “Strategic Intent,”the article signaled that a major new force had arrived in management. Hamel and Prahalad argue that Western companies focus on trimming their ambitions to match resources and, as a result, search only for advantages they can sustain. By contrast, Japanese corporations leverage resources by accelerating the pace of organizational learning and try to attain seemingly impossible goals.Thesefirrns foster the desire to succeed among their employees and maintain i t by spreading the vision of global leadership.This is how Canon sought to “beat Xerox” and Komatsu set out to“encircle Caterpillar.” This strategic intent usually incorporates stretch targets, which force companies to comPete in innovative ways. In this McKinsey Awardwinning article, Hamel and Prahalad describe four techniques that Japanese companies use: building layers of advantage,searching for“loose bricks,”changing the terms of engagement, and Today managers in many industries are worling hard to match the competitive advantages of their new global rivals. They are moving manufacturing offshore in search of lower labor costs,rationalizing product lines to capture global scale economies, instituting quality circles and just-in-time production, and adopting Japanese human resource practices. When competitiveness still seems out of reach, thay form strategic alliances-often with the very companiesthat upset the competitive balance in the first place.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
برآورد بحران نقدینگی ناشی از Covid-19: سیاست و شواهد جهانی
خـریـد محـصـول
گزارش ارزش و عملکرد شرکت
خـریـد محـصـول
اضطراب و افسردگی در والدین کودکانی که با آترزی مری متولد شده اند
خـریـد محـصـول
چگونه ارتباطات سیاسی شرکت بر گزارش دهی مالی اثر دارد؟ مرور منابع
خـریـد محـصـول
تحقیق در مورد استانداردهای بین المللی حسابرسی: مرور منابع و فرصت ها برای تحقیقات آینده
خـریـد محـصـول
پاسخ آنتی بادی به SARS-CoV-2 در افراد مبتلا به HIV
خـریـد محـصـول
آنوسمی و نوروپاتی مجرای بویایی در بیماران COVID-19
خـریـد محـصـول
مدیریت عملی بیماری دیورتیکول روده بزرگ در شرایط سرکوب سیستم ایمنی
خـریـد محـصـول
تنهایی، انزوای اجتماعی و تفاوت آنها: یک مطالعه تشخیصی در اختلال افسردگی مداوم
خـریـد محـصـول
افت فشار و ماندگی با جریان گاز-مایع در لوله عمودی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا