عنوان فارسی مقاله:هندسه بهینه چرخ دنده برای تنش فیلت حداقل با استفاده از BEM و صحت سنجی آزمایشی با فتوالاستیسیتی
چکیده
این مقاله مفهوم چرخ دنده عقب بدون بعد مورد استفاده در مسائل کمینه سازی تنش چرخ دنده را معرفی میکند. روش پیشنهادی برای مدل سازی موجب کاهش زمان محاسباتی در مقایسه با سایر روشهای موجود با کاهش تعداد کل متغیرهای طراحی میشود. به جای مدل سازی چرخ دنده عقب بار گذاری شده و اجرای BEA برای محاسبه تنش ریشه ماکزیمم در هر مرحله از روش بهینه سازی، تنش با استفاده از مقادیر تعیین شده محاسبه میشود که قبلاً با استفاده از BEM بر روی مدلهای بدون بعد متناظر با ترکیب متفاوتی از پارامترهای طراحی محاسبه شده است. الگوریتم پیچیده برای بهینه سازی استفاده شدهو تنشهای ریشهای چرخ دندههای بهینه با تنشهای دندانههای استاندارد برای گشتاور انتقالی مقایسه میشوند. کاهش در تنش تا بیش از ۳۶٫۵ درصد به این طریق میتواند بدست بیاید. این کاهش در تنش را میتوان به طور آزمایشی با فتوالاستیسیته دو بعدی تأیید کرد(هندسه بهینه چرخ دنده).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.