هندسه بهینه چرخ دنده برای تنش فیلت حداقل با استفاده از BEM و صحت سنجی آزمایشی با فتوالاستیسیتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 16

تعداد کلمات : 4000

مجله : Journal of Mechanical Design

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
7 فوریه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1490 بازدید
16,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:هندسه بهینه چرخ دنده برای تنش فیلت حداقل با استفاده از BEM و صحت سنجی آزمایشی با فتوالاستیسیتی

 چکیده  

 این مقاله مفهوم چرخ دنده عقب بدون بعد مورد استفاده در مسائل کمینه سازی تنش چرخ دنده را معرفی می‌کند. روش پیشنهادی برای مدل سازی موجب کاهش زمان محاسباتی در مقایسه با سایر روش‌های موجود با کاهش تعداد کل متغیرهای طراحی می‌شود. به جای مدل سازی چرخ دنده عقب بار گذاری شده و اجرای BEA برای محاسبه تنش ریشه ماکزیمم در هر مرحله از روش بهینه سازی، تنش با استفاده از مقادیر تعیین شده محاسبه می‌شود که قبلاً با استفاده از BEM بر روی مدلهای بدون بعد متناظر با ترکیب متفاوتی از پارامترهای طراحی محاسبه شده است. الگوریتم پیچیده برای بهینه سازی استفاده شدهو تنش‌های ریشه‌ای چرخ دنده‌های بهینه با تنش‌های دندانه‌های استاندارد برای گشتاور انتقالی مقایسه می‌شوند. کاهش در تنش تا بیش از ۳۶٫۵ درصد به این طریق می‌تواند بدست بیاید. این کاهش در تنش را می‌توان به طور آزمایشی با فتوالاستیسیته دو بعدی تأیید کرد(هندسه بهینه چرخ دنده).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Optimum Gear Tooth Geometry for Minimum Fillet Stress Using BEM and Experimental Verification With Photoelasticity

Abstract

This paper introduces the concept of nondimensional gear teeth to be used in gear stress minimization problems. The proposed method of modeling reduces the computational time significantly when compared to other existing methods by essentially reducing the total number of design variables. Instead of modeling the loaded gear tooth and running BEA to calculate the maximum root stress at every iterative step of the optimization procedure, the stress is calculated by interpolation of tabulated values, which were calculated previously by applying the BEM on nondimensional models corresponding to different combinations of the design parameters. The complex algorithm is used for the optimization and the root stresses of the optimum gears are compared with the stresses of the standard gears for the same transmitted torque. Reduction in stress up to 36.5% can be achieved in this way. This reduction in stress has been confirmed experimentally with two-dimensional photoelasticity.
دیدگاهتان را بنویسید