وابستگی به رسانه‌های اجتماعی: پیش بینی نوجوانان برای رسانه‌های اجتماعی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 21

تعداد کلمات : 10000

مجله : The Journal of Social Media in Society

انتشار : 2019

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
26 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1467 بازدید
26,000 تومان

 عنوان فارسی مقاله:وابستگی به رسانه‌های اجتماعی: پیش بینی قصد نوجوانان برای محدود سازی استفاده از رسانه‌های اجتماعی

 چکیده

 نگرانی در خصوص استفاده‌ی بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی، مستلزم بررسی عوامل مؤثر بر استفاده از این ابزارها است. اگرچه مطالعات، پذیرش و استفاده از رسانه‌های اجتماعی توسط افراد را بررسی کرده‌اند ولی تعداد کمی از آن‌ها به بررسی عوامل محدود کننده‌ی مصرف آن‌ها پرداخته‌اند. این مطالعه از نظریه‌ی رفتار برنامه ریزی شده برای پیش بینی قصد و هدف محدود سازی استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌پردازد. نظر سنجی روی ۲۱۶ دانشجو از آن‌ها خواست تا شدت استفاده از فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت و نیز نگرش‌ها، هنجارهای اجتماعی و کنترل رفتار ادراک شده روی قصد محدود سازی استفاده از رسانه‌های اجتماعی را بیان کنند. نتایج نشان داد که نظریه‌ی استاندارد رفتار برنامه ریزی شده، قصد شرکت کنندگان را برای محدود سازی استفاده از رسانه‌های اجتماعی نشان داد، در حالی که شدت استفاده با هنجارهای اجتماعی تعدیل شد. مطالعه، پیشنهاد می‌کند که ارتباط عاطفی شرکت کننده‌ها با رسانه‌های اجتماعی، پیشایند متغیرهای خاص نظیر هنجارهای اجتماعی ادراک شده است که به نوبه‌ی خود قصد محدود سازی استفاده از این رسانه‌ها را پیش بینی می‌کند(وابستگی به رسانه‌های اجتماعی).

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Stuck on Social Media: Predicting Young Adults’ Intentions  to Limit Social Media Use

Concerns of social media overuse warrant examinations of factors influencing the use of these technologies. While studies have characterized people’s adoption and use of social media, few have examined factors that would drive individuals to limit their use. This study uses an extended theory  planned behavior to predict intentions to limit social media use. A survey of 216 college students asked participants to report their intensity of Facebook, Instagram, and Snapchat use, as well as attitudes, social norms, and perceived behavioral control on intentions to limit social media use. Findings indicate that the standard theory of planned behavior constructs successfully predicted participants intentions to limit social media use, while intensity of use was mediated by social norms. The study suggests that participants’ emotional connectedness toward social media is an antecedent of certain variables, such as perceived social norms, which in turn predicts their intent to limit use of these media.

    دیدگاهتان را بنویسید