بررسی مقطی سبک تربیت و دوستی عنوان واسطه‌های رابطه کلاس اجتماعی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 14

تعداد کلمات : 5000

مجله : Rubin and Kelly International Journal for Equity in Health

انتشار : 2015

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
21 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1334 بازدید
18,000 تومان

 عنوان فارسی مقاله:بررسی مقطی سبک تربیت و دوستی به عنوان واسطه‌های رابطه بین کلاس اجتماعی و سلامت روان در یک جامعه دانشگاهی

 چکیده

 مقدمه: این مطالعه به آزمون یک توجیه جدید برای رابطه مثبت بین کلاس اجتماعی و سلامت روان در میان دانشجویان دانشگاه می‌پردازد. انتظار می‌رود که دانشجویان با طبقات اجتماعی بالاتر سبک‌های تربیتی مقتدرانه‌تر و کم‌تر مستبدانه دارند. این سبک‌های تربیتی انتظار می‌رود که منجر به دوستی بیشتر و یکپارچگی اجتماعی بیشتر در دانشگاه شوند و دوستی بیشتر و یکپارچگی بیشتر منجر به سلامت بهتر روان می‌شود.

روش: برای تست این مدل، محققان از ۳۹۷ دانشجوی کارشناسی درخواست کردند تا یک نظر سنجی آنلاین را کامل کند. این تحقیق از یک طرح همبستگی مقطعی استفاده کرده و داده‌ها با تست‌های واسطه گری سریالی چند گانه بوت استراپ تجزیه تحلیل شدند.

 نتایج: مطابق با پیش بینی‌ها، سبک تربیتی، دوستی و پشتیبانی عمومی، و یکپارچه سازی اجتماعی در دانشگاه یک عامل واسطه‌ای بین طبقه اجتماعی و سلامت روانی است.

 نتیجه گیری: نتایج نشان می‌دهد که سبک‌های تربیتی طبقه کارگر مانع از توسعه دوستی‌های حمایتی از نظر اجتماعی می‌شود که افراد را در برابر مسائل سلامت روان مصون می‌دارد. کارایی بالقوه مداخلات بر اساس ۱- یکپارچگی اجتماعی و ۲- سبک تربیتی مورد بحث قرار گرفته است. تحقیقات آینده در این زمینه بایستی از طرح تحقیقات طولی برای دست یابی به نتایج علی در مورد رابطه بین کلاس اجتماعی، سبک‌های تربیتی، دوستی، یکپارچه سازی اجتماعی و سلامت روان استفاده کنند(واسطه‌های رابطه بین کلاس اجتماعی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: A cross-sectional investigation of parenting style and friendship as mediators of the relation between social class and mental health in a university community

 
    دیدگاهتان را بنویسید