light box
امتیاز 2.58 وضعیت اجتماعی-اقتصادی، آموزش والدین، ارتباط با مدرسه و منابع فردی فرهنگی اجتماعی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18
تعداد کلمات : 7000
مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:وضعیت اجتماعی-اقتصادی، آموزش والدین، ارتباط با مدرسه و منابع فردی فرهنگی اجتماعی در آسیب پذیری دانش آموزان در برابر مصرف مواد مخدر

 چکیده

 زمینه و هدف: خانواده‌هایی که در وضعیت اقتصادی-اجتماعی نامطلوب زندگی می‌کنند، اغلب در زندگی روزمره خود نسبت به خانواده‌های مرفه‌تر با مسکن نامطلوب، محله‌های ناامن، مدارس نامناسب و استرس بیشتری مواجه هستند که پیامدهای روانی و رشدی زیادی دارد که می‌تواند در بسیاری از موارد مانع رشد فرزندانشان شود. با این حال، اندازه گیری وضعیت اجتماعی-اقتصادی در بین جوانان و ارتباط آن با اشکال مختلف مصرف مواد غیرقانونی چالش برانگیز و هنوز نامشخص است. این مقاله با تمرکز بر سه الگوی مصرف مختلف (تجربی، اپیزودیک و مکرر) و استفاده از دو شاخص برای بهبود اندازه‌گیری ویژگی‌های اجتماعی-اقتصادی فردی در یک نمونه بزرگ، تحقیقات موجود در مورد رابطه بین وضعیت اجتماعی-اقتصادی و مصرف مواد غیرقانونی در بین نوجوانان را گسترش می‌دهد. از دانشجویان اروپایی روش‌ها: داده‌ها از پروژه بررسی مدرسه اروپایی در مورد الکل و سایر مواد مخدر (ESPAD) استخراج شد که از سال ۱۹۹۵، داده‌های قابل مقایسه را در بین دانش‌آموزان ۱۵ تا ۱۶ ساله جمع‌آوری می‌کند تا روند مصرف مواد و سایر رفتارهای پرخطر را در سراسر جهان نظارت کند. اروپا نمونه از ۲۸ کشوری است که در جمع آوری داده‌های سال ۲۰۱۵ شرکت داشتند. مصرف حشیش، کوکائین و هروئین در نظر گرفته شده و الگوهای مرتبط بر اساس دفعات مصرف شناسایی می‌شوند. ویژگی‌های خانواده در سطح دانش آموز از دو بعد سطح تحصیلات والدین و وضعیت اجتماعی-اقتصادی ادراک شده تعریف می‌شود. رگرسیون لجستیک با اثرات مختلط چند متغیره به منظور اندازه‌گیری ارتباط بین ویژگی‌های فردی و آسیب‌پذیری برای مصرف مواد مخدر انجام شد. یافته‌ها: برخی از الگوهای استفاده، به‌ویژه دوره‌ای و مکرر، به شدت با وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تر و تحصیلات پایین‌تر والدین مرتبط بودند. نتیجه‌گیری: نتایج ما نشان می‌دهد که سیاست‌های مواد مخدر باید با اقداماتی با هدف از بین بردن موانع ورود اجتماعی که به پس‌زمینه اقتصادی-اجتماعی نوجوانان نسبت داده می‌شود، ترکیب شود.

Title: Socioeconomic Status, Parental Education, School Connectedness and Individual Socio-Cultural Resources in Vulnerability for Drug Use among Students

Abstract

 Background and Aims: Families who live in a disadvantaged socioeconomic situation frequently face substandard housing, unsafe neighborhoods,inadequate schools and more stress in their daily lives than more affluent families, with a host of psychological and developmental consequences that can hinder their children’s development in many ways. However, the measurement of socioeconomic status among youth and its link with different forms of illicit substance use is challenging and still unclear. This paper extends existing research on the relationship between socioeconomic status and illicit drug use among adolescents by focusing on three different patterns of use (experimental, episodic and frequent) and making use of two indicators to improve the measurement of individual socioeconomic characteristics in a big sample of European students. Methods: Data were drawn from the European school Survey Project on Alcohol and other Drugs (ESPAD), which, since 1995, collects comparable data among 15-to-16-year-old students to monitor trends in drug use and other risk behaviors across Europe. The sample comes from 28 countries that participated in the 2015 data collection. The consumption of cannabis, cocaine and heroin are considered, and the related patterns are identified based on the frequency of use. Family characteristics at student level are defined through two dimensions: parental educational level and perceived socioeconomic status. Multivariate multilevel mixed-effects logistic regression was performed in order to measure the association between individual characteristics and vulnerability for drug use. Results: Some patterns of use, episodic and frequent in particular, were found strongly associated with a lower socioeconomic status and lower parental education. Conclusions: Our results suggest that drug policies should be combined with actions aimed at removing barriers to social inclusion that are attributable to the socioeconomic background of adolescents.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
طبقه بندی جنسیتی با استفاده از مدل پیشنهادی مبتنی بر CNN و بهینه سازی کلونی مورچه ها
خـریـد محـصـول
شیوه های حسابرسی داخلی و عملکرد مالی تعاونی های پس انداز و اعتبار
خـریـد محـصـول
پیش‌بینی جریان نقدی و تأثیر آن بر پایداری مالی سازمان‌های مبتنی بر جامعه
خـریـد محـصـول
عوامل تعیین کننده تامین مالی ازمحل استقراض: استارت آپ های فین تک
خـریـد محـصـول
استفاده از کلاه ایمنی در ورزشکاران سوارکار: فرصت هایی برای مداخله
خـریـد محـصـول
تاب آوری، بهزیستی، علائم افسردگی و سطوح ضربه مغزی در ورزشکاران سوارکاری
خـریـد محـصـول
صدمات سوارکاری: بررسی پنج ساله پذیرش بیماران در بیمارستان در بریتیش کلمبیا، کانادا
خـریـد محـصـول
تاریخچه ضربه مغزی و پایگاه دانش در ورزشکاران رقابتی سوارکاری
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل آسیب ها در مسابقات سوارکاری رقابتی
خـریـد محـصـول
کنترل مقیاس های زمانی برای انتقال الکترون از طریق پروتئین ها
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا