light box
امتیاز 2.65 خروج، اعتراض، وفاداری و بی توجهی:پاسخ به نارضایتی در رابطه های عاشقانه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 23
تعداد کلمات : 6800
مجله : American Psychological Association
انتشار : 1982
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: خروج از رابطه ، اعتراض، وفاداری و بی توجهی:پاسخ به نارضایتی در  رابطه های عاشقانه

 چکیده

 نوع شناسی پاسخ های مشخص به عدم رضایت در روابط عاشقانه مورد بحث قرار گرفته و فرضیات مربوط به عوامل موثر بر  هر مقوله از پاسخ ها بررسی می شوند. از این روی استدلال می شود که چهار واکنش مقدماتی به   از بین رفتن روابط شامل خروج،  اعتراض، وفاداری و بی توجهی است. سه  متغیر مدل سرمایه گذاری قادر به پیش بینی شرایطی است که تحت آن هر پاسخ باید تعیین شود:۱- درجه رضایت از روابط قبل از ظهور مسائل ۲- بزرگی سرمایه گذاری فردی منابع  در روابط و ۳- کیفیت بهترین جایکزین موجود  برای رابطه. چهار مطالعه  شواهدی را برای تایید فرضیه ارایه می کنند. همان طور که پیش بینی می شد، اعتراض و وفاداری بیشتر محتمل بودند در حالی که خروج و بی توجهی غیر محتمل هستند. به طور مشابه، افزایش  در اندازه سرمایه گذاری موجب افزایش اعتراض و وفاداری می شود در حالی که سطوح پایین سرمایه گذاری نشان دهنده واکنش های  خروج و بی توجهی است. جایگزین های جذاب تر موجب بهبود خروج و کاهش رفتار وفاداری می شود. این نتایج با پیش بینی مدل سرمایه کذاری هم خوانی دارد. با این حال رابطه بین کیفیت  جایگزین و  واکنش  بی توجهی یا اعتراض به عدم رضایت وجود ندارد.

TITLE: Exit, Voice, Loyalty, and Neglect: Responses to Dissatisfaction in Romantic Involvements

Abstract

A typology of characteristic responses to dissatisfaction in romantic relationships is discussed, and hypotheses concerning the determinants of each category of response are outlined. It is argued that the four primary reactions to relationship decline are exit, voice, loyalty, and neglect. Three investment model variables (Rusbult, 1980a) should predict the conditions under which each response is most likely to be enacted: (a) the degree of satisfaction with the relationship prior to the emergence of problems, (b) the magnitude of the individual's investment of resources in the relationship, and (c) the quality of the best available alternative to the relationship. Four studies provided generally consistent support for the hypotheses. As predicted, to the extent that prior satisfaction was high, voice and loyalty were more probable, whereas exit and neglect were less probable. Similarly, increases in investment size encouraged voice and loyalty, whereas lower levels of investment appeared to inspire exit or neglect responses. More attractive alternatives promoted exit while hampering loyalist behavior. These results are in agreement with investment model predictions. However, there seemed to be no (or, at best, a weak) relation between alternative quality and voice or neglect reactions to dissatisfaction.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت
    خـریـد محـصـول
    تأثیر شیوه های سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد دانشگاه های خصوصی در کنیا
    خـریـد محـصـول
    ایمنی و ایمنی زایی(ایمنوژنیسیته) یک واکسن ویروسی کروناویروس
    خـریـد محـصـول
    سازگاری با پزشکی از راه دور در دوران COVID-19
    خـریـد محـصـول
    اتکای CJEU به حقوق بین الملل در تفسیر توافق نامه های اقتصادی
    خـریـد محـصـول
    شوک سپتیک در کودکان: تشخیص سریع و احیای اولیه (ساعت اول)
    خـریـد محـصـول
    رضایت(یاد گیرندگان) فراگیران از عملکرد وب سایت
    خـریـد محـصـول
    زمین(خشکی) و دریا: حل و فصل مناقشات مربوط به خشکی(زمین) تحت کنوانسیون حقوق
    خـریـد محـصـول
    تأثیر تحریم های اقتصادی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران
    خـریـد محـصـول
    نقش شوراهای مشورتی منطقه ای در سیاست مشترک شیلات اروپا
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا