ارزیابی ساختاری و دقت بین فرهنگی پرسشنامه پروژه درمان و پیشگیری

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 28

تعداد کلمات : 6000

مجله : Computers in Human Behavior

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
11 اکتبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1444 بازدید
30,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: ارزیابی ساختاری و دقت بین فرهنگی پرسشنامه پروژه درمان و پیشگیری از آزار و اذیت اینترنتی یازورگویی مجازی اروپا

 چکیده  

 در طی دهه اخیر، آزار و اذیت اینترنتی به یک نگرانی فزاینده تبدیل شده است که با رویکردهای مختلف نظری و روش شناسی مطالعه شده است. در نتیجه بحث‌های زیادی در مورد ماهیت آن وجود دارد و ابزار ارزیابی دقیق مورد تأیید قرار نگرفته است. در این زمینه، در مطالعه حاضر ابزاری متشکل از ۲۲ گویه مختلف رفتارها و کنشهایی که آزار و اذیت اینترنتی را تعریف می‌کنند، از نظر ساختاری مورد تأیید قرار گرفته و دقت بین فرهنگی آن برای دو بعد اصلی: قربانی شدن سایبری و پرخاشگری سایبری برای این منظور، ۵۶۷۹ دانش آموز دبیرستانی از شش کشور اروپایی (اسپانیا، آلمان، ایتالیا، لهستان، انگلستان و یونان) از طریق این پرسشنامه خود گزارش که بر اساس ابزارهای قبلی و مرتبط‌ترین عناصر مفهومی طراحی شده است، مورد بررسی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل عامل اکتشافی و تأییدی انجام شد و سازگاری داخلی عمومی برای ابزار و دو بعد آن محاسبه شد. ساختارهای عاملی یکسان در تمام شش نمونه زیر مشاهده شد(پرسشنامه پروژه درمان و پیشگیری). نتایج با تهیه ابزاری، پرسشنامه پروژه مداخلات مزاحمت سایبری اروپا، که از نظر ساختاری در یک نمونه گسترده از شش کشور مختلف مورد تأیید قرار گرفته و برای ارزیابی مداخلات آموزشی-تربیتی در برابر آزار و اذیت اینترنتی مفید است، به تحقیقات موجود کمک می‌کنند(پیشگیری از آزار و اذیت اینترنتی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Structural validation and cross-cultural robustness of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire

Abstract

During the last decade, cyberbullying has become an increasing concern which has been addressed by diverse theoretical and methodological approaches. As a result there is a debate about its nature and rigorously validated assessment instruments have not yet been validated. In this context, in the present study an instrument composed of 22 items representing the different types of behaviours and actions that define cyberbullying has been structurally validated and its cross-cultural robustness has been calculated for the two main dimensions: cyber-victimization and cyber-aggression. To this end, 5679 secondary school students from six European countries (Spain, Germany, Italy, Poland, United Kingdom, and Greece) were surveyed through this self-report questionnaire which was designed based on previously existing instruments and the most relevant conceptual elements. Exploratory and confirmatory factor analyses were conducted and the global internal consistency was computed for the instrument and its two dimensions. Identical factor structures were found across all of the six subsamples. The results contribute to existing research by providing an instrument, the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire, which has been structurally validated in a wide sample from six different countries and that is useful to evaluate psycho-educative interventions against cyberbullying.
دیدگاهتان را بنویسید