light box
امتیاز 2.93 ارزیابی ساختاری و دقت بین فرهنگی پرسشنامه پروژه درمان و پیشگیری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 28
تعداد کلمات : 6000
مجله : Computers in Human Behavior
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: ارزیابی ساختاری و دقت بین فرهنگی پرسشنامه پروژه درمان و پیشگیری از آزار و اذیت اینترنتی یازورگویی مجازی اروپا

 چکیده  

 در طی دهه اخیر، آزار و اذیت اینترنتی به یک نگرانی فزاینده تبدیل شده است که با رویکردهای مختلف نظری و روش شناسی مطالعه شده است. در نتیجه بحث‌های زیادی در مورد ماهیت آن وجود دارد و ابزار ارزیابی دقیق مورد تأیید قرار نگرفته است. در این زمینه، در مطالعه حاضر ابزاری متشکل از ۲۲ گویه مختلف رفتارها و کنشهایی که آزار و اذیت اینترنتی را تعریف می‌کنند، از نظر ساختاری مورد تأیید قرار گرفته و دقت بین فرهنگی آن برای دو بعد اصلی: قربانی شدن سایبری و پرخاشگری سایبری برای این منظور، ۵۶۷۹ دانش آموز دبیرستانی از شش کشور اروپایی (اسپانیا، آلمان، ایتالیا، لهستان، انگلستان و یونان) از طریق این پرسشنامه خود گزارش که بر اساس ابزارهای قبلی و مرتبط‌ترین عناصر مفهومی طراحی شده است، مورد بررسی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل عامل اکتشافی و تأییدی انجام شد و سازگاری داخلی عمومی برای ابزار و دو بعد آن محاسبه شد. ساختارهای عاملی یکسان در تمام شش نمونه زیر مشاهده شد(پرسشنامه پروژه درمان و پیشگیری). نتایج با تهیه ابزاری، پرسشنامه پروژه مداخلات مزاحمت سایبری اروپا، که از نظر ساختاری در یک نمونه گسترده از شش کشور مختلف مورد تأیید قرار گرفته و برای ارزیابی مداخلات آموزشی-تربیتی در برابر آزار و اذیت اینترنتی مفید است، به تحقیقات موجود کمک می‌کنند(پیشگیری از آزار و اذیت اینترنتی).

Title: Structural validation and cross-cultural robustness of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire

Abstract

During the last decade, cyberbullying has become an increasing concern which has been addressed by diverse theoretical and methodological approaches. As a result there is a debate about its nature and rigorously validated assessment instruments have not yet been validated. In this context, in the present study an instrument composed of 22 items representing the different types of behaviours and actions that define cyberbullying has been structurally validated and its cross-cultural robustness has been calculated for the two main dimensions: cyber-victimization and cyber-aggression. To this end, 5679 secondary school students from six European countries (Spain, Germany, Italy, Poland, United Kingdom, and Greece) were surveyed through this self-report questionnaire which was designed based on previously existing instruments and the most relevant conceptual elements. Exploratory and confirmatory factor analyses were conducted and the global internal consistency was computed for the instrument and its two dimensions. Identical factor structures were found across all of the six subsamples. The results contribute to existing research by providing an instrument, the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire, which has been structurally validated in a wide sample from six different countries and that is useful to evaluate psycho-educative interventions against cyberbullying.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
افزایش ظرفیت برای توسعه کارآمد استعدادهای ورزشی: درک فرصت ها و چالش ها
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل مقایسه ای و کاربرد شبکه های عصبی عمیق در پیش بینی کووید -۱۹
خـریـد محـصـول
تاثیر پیام های نوآوری محصول بر قصد خرید محصولات ضروری
خـریـد محـصـول
نوآوری های بنیادی: بین دانش و فرصت های تحقیقاتی آینده
خـریـد محـصـول
تحلیل قصد استفاده از چت بات: مشاوره دامپزشکی
خـریـد محـصـول
اثرات مکمّل های دیجیتال بر بهره وری و اشتغال
خـریـد محـصـول
درک دانشجویان از محیط متنوع یادگیری بر قصد آنها نسبت به کارآفرینی
خـریـد محـصـول
بررسی شیوه های موثر مدیریت منابع انسانی بر حفظ کارمندان: دانشگاه فنی تاماله
خـریـد محـصـول
تأثیر حرفه‌ای گری و تجربه حسابرس بر سطح قضاوت‌های مهم با اخلاق حرفه‌ای
خـریـد محـصـول
تاب آوری کارکنان، القای اطلاعات و ارائه خدمات بین ارائه دهندگان بیمه خدمات درمانی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا