توسعه و اعتبار سنجی پرسشنامه ی ارزیابی ترس از آب

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 29

تعداد کلمات : 6800

مجله : Frontiers in Psychology

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
2 نوامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1613 بازدید
44,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:توسعه و ارزیابی  پرسشنامه ی ارزیابی ترس از آب

 چکیده  

 ترس از آب، قوی‌ترین شاخص پیش بینی برای مهارت‌ها و قابلیت‌های شنای پایین یا عدم قابلیت شنا است. برخی از افراد به دلیل اجتناب کامل از آب، هرگز شنا یاد نمی‌گیرند، در حالی که برخی دیگر در یادگیری شنا مشکل دارند زیرا آن‌ها نمی‌توانند بدن خود را برای شناور ماندن روی آب یا شنا، آرام و سازگار کنند. بنابراین، شناسایی این افراد و ایجاد استراتژی‌های آموزشی مؤثر که به این جمعیت خاص کمک زیادی می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است. با در نظر گرفتن این، نیاز مبرمی به یک ابزار ارزیابی جهت کمک به معلمان شنا و مربیان شنا در شناسایی افرادی که از آب می‌ترسند وجود دارد. هدف این مطالعه، توسعه و اعتبار سنجی پرسشنامه‌ی ارزیابی آب (FWAQ) است. ۲۰۷۴ زن و مرد در ایجاد پرسشنامه‌ی ۴۰ گویه ای مشارکت کردند. فاکتور اکتشافی نشان داد که راه حل سه فاکتوره شامل ۲۰ گویه، مناسب‌ترین است و این راه حل، ۳۱٫۶۹ درصد  واریانس  توضیح داد و الفای کرونباخ ۰٫۸۳۱ بود. تحلیل  ابع افتراقی ۹۸٫۲ درصد  شرکت کننده‌ها را  طبقه بندی کرد. نتایج نشان دادکه FWAQ یک مقیاس معتبر  رأی شناسایی افرادی که از اب ترس دارند است(پرسشنامه ی ارزیابی ترس از آب).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Development and Validity of the Fear of Water Assessment Questionnaire

Abstract

 Fear of water is the strongest predictor for no or low swimming competencies. Some individuals will never learn to swim due to their complete avoidance of water, whereas others might have difficulty with learning due to the fact that they cannot sufficiently relax their body to facilitate floating or swimming. Therefore, it is important to identify these people and to establish effective teaching strategies that can best help this specific population. Recognizing this, there is a clear need for an assessment tool which can help swim teachers and coaches identify people with a fear of water. The study aimed to first develop and then validate a fear of water assessment questionnaire (FWAQ). 2074 male and female people participated in the creation of a 40-item questionnaire. The exploratory factor showed that a 3 factor solution including 20 items was most sensible – such a solution accounted for 31.69% of explained variance and the Cronbach’s alpha α was 0.831, which makes for a reliable enough solution. A subsequent discriminant function analysis correctly classified 98.2% of participants. We concluded that the findings from this study support that the FWAQ is a valid scale that effectively identify people with fear of water.
    دیدگاهتان را بنویسید