light box
امتیاز 2.58 واقعیت افزوده به عنوان یک فناوری پایدار برای بهبود پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25
تعداد کلمات : 12000
مجله : sustainability
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:واقعیت افزوده به عنوان یک فناوری پایدار برای بهبود پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان با و بدون نیازهای آموزشی ویژه

 چکیده

  واقعیت مجازی آموزش را تحت تأثیر قرار داده است تا جایی که به تدریج مؤسسات آموزشی بیشتری آن را می پذیرند. مسئله تحقیق از نیاز به مطالعه امکانات آموزشی ارائه شده از طریق ادغام واقعیت افزوده در برنامه درسی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی در کلاس های متنوع، به ویژه در درس شیمی ناشی می شود. این مطالعه به بررسی ۶۰ شرکت‌کننده در سن مدرسه با و بدون نیازهای آموزشی ویژه می‌پردازد و به سه سؤال اساسی می‌پردازد: (الف) آیا ادغام فناوری واقعیت افزوده (AR) منجر به پیشرفت تحصیلی بهتری می‌شود؟ (ب) آیا دانش با استفاده از AR برای مدت طولانی تری حفظ می شود؟ (ج) آیا رابطه ای بین پیشرفت تحصیلی، پذیرش و انگیزه در مورد استفاده از این فناوری وجود دارد؟ این پژوهش با در نظر گرفتن نظریه اجتماعی-سازه انگاری یادگیری و یادگیری مشارکتی و فراگیر به عنوان چارچوب، با رویکرد کمی و طرح پیش تجربی انجام شد. اپلیکیشن AR VR Molecules Editor در درس های شیمی استفاده شد. نتایج اصلی پیشرفت تحصیلی فوری و حفظ محتوا را نشان داد. علیرغم تنوع کلاسی، فناوری‌های فراگیر، یادگیری دانش‌آموزان را بدون توجه به اینکه آیا نیازهای آموزشی ویژه (SEN) دارند یا خیر، افزایش می‌دهند. آنها همچنین اذعان دارند که AR یک فناوری پایدار مناسب است که ممکن است عدالت اجتماعی و شناختی و آموزش فراگیر را تقویت کند و دانش‌آموزانی را تربیت کند که به همان اندازه برای آینده پویا آماده باشند(پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان).

Title: Augmented Reality as a Sustainable Technology to Improve Academic Achievement in Students with and without Special Educational Needs

Abstract

 Virtual reality has impacted education, where progressively more educational institutions consider its inclusion. The research problem derives from the need to study the educational possibilities provided by integrating augmented reality into the curriculum, and its effect on academic achievement in a diverse class, specifically in the chemistry subject. This study examines 60 school-age participants with and without special educational needs, and addresses three overarching questions: (a) Would integrating augmented reality (AR) technology result in better academic achievement? (b) Would knowledge be retained longer by using AR? (c) Is there any relationship between academic achievement, acceptance and motivation regarding the use of this technology? Embracing the socio-constructivist theory of learning and collaborative and immersive learning as a framework, this study was carried out using a quantitative approach and a pre-experimental design. The AR VR Molecules Editor application was used in chemistry lessons. Main results showed significant immediate academic achievement and content retention. Despite classroom diversity, immersive technologies enhance students’ learning regardless of whether they have special educational needs (SEN) or not. They also acknowledge that AR is a suitable sustainable technology that may foster social and cognitive justice and inclusive education, and train students that are equally prepared for the dynamic future.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا