light box
امتیاز 2.58 عوامل موثر بر قصد خرید مجدد چای ارگانیک در میان مصرف کنندگان هزاره: یک مطالعه تجربی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24
تعداد کلمات : 11000
مجله : behavioral sciences
انتشار : 2022
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:عوامل موثر بر قصد خرید مجدد چای ارگانیک در میان مصرف کنندگان هزاره: یک مطالعه تجربی

 چکیده

  هدف این مطالعه شناسایی عواملی است که بر قصد مصرف کنندگان برای خرید مجدد چای ارگانیک در یک کشور در حال توسعه مانند بنگلادش تأثیر می گذارد. این مطالعه نظریه محرک-ارگانیسم-پاسخ (SOR) را اتخاذ کرد که از هفت سازه به عنوان پیش بینی کننده قصد خرید مجدد استفاده می کند. این یک مطالعه کمی و تجربی است که از روش های پیمایش مقطعی استفاده می کند. روش نمونه‌گیری آسان برای جمع‌آوری داده‌ها از ۳۴۰ پاسخ‌دهنده جوان که بین اکتبر تا نوامبر ۲۰۲۱ از سوپرمارکت‌های داکا بازدید کردند، استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های اولیه به‌دست‌آمده، از رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که رضایت محصول، ارزش‌های درک شده و اعتماد به برند پیش‌بینی‌کننده قصد خرید مجدد هستند. با کمال تعجب، ما متوجه نشدیم که تلاش‌های تبلیغاتی بر قصد خرید مجدد تأثیر بگذارد. این مطالعه همچنین کیفیت غذا و کیفیت اطلاعات را به عنوان مقدمات ارزش درک شده و رضایت محصول شناسایی کرد، در حالی که سوابق اعتماد به برند رضایت محصول، کیفیت غذا، تصویر برند، کیفیت اطلاعات و تلاش تبلیغاتی بود. این مطالعه پیامدهای نظری و سیاستی متعددی را برای بهبود قصد خرید مجدد چای ارگانیک در زمینه اقتصادهای نوظهور مانند بنگلادش پیشنهاد کرد.

Title: Factors Affecting the Repurchase Intention of Organic Tea among Millennial Consumers: An Empirical Study

Abstract

 The study aims to identify the factors affecting consumers’ intention to repurchase organic tea in an emerging country such as Bangladesh. The study adopted the Stimulus-Organism-Response (SOR) theory, which uses seven constructs as the predictor of repurchase intention. This is a quantitative and empirical study that adopted cross-sectional survey methods. The convenience sampling method was used to collect data from 340 young respondents who visited supermarkets in Dhaka between October and November 2021. In order to analyze the obtained primary data, the structural equation modeling (SEM) approach was used. The findings revealed that product satisfaction, perceived values and brand trust are the predictors of repurchase intention. Surprisingly, we did not find that promotional efforts effected repurchase intention. The study also identified food quality and information quality as the antecedents of perceived value and product satisfaction, while the antecedents of brand trust were product satisfaction, food quality, brand image, information quality and promotional effort. The study suggested numerous theoretical and policy implications to improve repurchase intention of organic tea in the context of emerging economies such as Bangladesh.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا