ارزیابی پیری مبدل کاتالیستی برای خودروهای با سوخت اتانول

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 14

تعداد کلمات : 4200

مجله : Applied Thermal Engineering

انتشار : 2014

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
22 سپتامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1278 بازدید
26,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی پیری مبدل کاتالیستی برای خودروهای با سوخت اتانول

 چکیده  

 از آن جا که مبدل کاتالستی خودرو باید مستقل از سوخت مورد استفاده در خودرو های با سوخت انعطاف پذیر عمل کند، هدف این مقاله بررسی شیوه تاثیر اتانول بر عملکرد مبدل کاتالیستی است. برای انجام مطالعه، سه مبدل کاتالیستی در یک خودروی دارای دینامومتر شاسی توسط ۳۰۰۰۰ کیلومتر سن یابی شد. در طی سن یابی اولین مبدل کاتالیستی، وسیله نقلیه با گازوییل حاوی ۲۲ درصد اتانول انیدروز سوخت گذاری شد در حالی که دومین و سومین مبدل های کاتالیستی با استفاده از اتانول هیدروز به عنوان سوخت سن یابی شدند ولی دما های مبدل های کاتالیستی متفاوت بود. تست های مختلف برای هر مبدل کاتالیستی انجام شدند: تعیین ضریب تجزیه، تحلیل سطح مقطع توسط روش برنور امت تلر، ارزیابی ظرفیت ذخیره اکسیژن و تعیین ضریب تبدیل با استفاده از گاز سنتتیک. نتایج نشان داد که دمای عملیاتی یک پارامتر مهم موثر بر سن مبدل کاتالیستی است(کاتالیستی برای خودروهای با سوخت اتانول).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Evaluation of catalytic converter aging for vehicle operation with ethanol

Abstract

 As the automotive catalytic converter must perform its function independent of the fuel used in flexible fuel vehicles, this paper aims to analyze how operation with ethanol influence catalytic converter performance. To conduct the study, three catalytic converters were aged in a vehicle operating on a chassis dynamometer by 30,000 km. During aging of the first catalytic converter the vehicle was fueled with gasoline containing 22% v/v of anhydrous ethanol, while the second and third catalytic converters were aged using hydrous ethanol (4.9% v/v of water) as fuel, but with different operating temperatures of the catalytic converters. Different tests were performed for each catalytic converter: determination of the degradation factor, surface area analysis by the Brunauer Emmett Teller method (BET), evaluation of oxygen storage capacity (OSC), and determination of conversion efficiency using synthetic gas. The results revealed that the operating temperature is the primary parameter to influence catalytic converter aging.
دیدگاهتان را بنویسید