نگرش به کارآفرینی، کنترل رفتاری درک شده و قصد کارآفرینی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 29

تعداد کلمات : 15000

مجله : Journal of Innovation and Entrepreneurship

انتشار : 2020

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
13 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1423 بازدید
30,000 تومان

 عنوان فارسی مقاله:نگرش به کارآفرینی، کنترل رفتاری درک شده و قصد کارآفرینی: ابعاد، روابط ساختاری و تفاوت‌های جنسیتی

 چکیده

 با استناد به تئوری رفتار برنامه ریزی شده، هدف اصلی این مطالعه‌ی مقطعی، شناسایی تفاوت‌های جنسیتی در سطوح و همبستگی درونی میان نگرش نسبت به کارافرینی، کنترل رفتاری ادراک شده و قصد کارافرینی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری چند گروهی است که در آن این ابعاد این سازه‌ها تفکیک شده و به عنوان متغیرهای پنهان در نظر گرفته شدند که به طور غیر مستقیم از شاخص‌های چندگانه استنباط می‌شوند. نمونه پژوهش شامل ۴۴۱ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد آموزش متوسطه یونان بود. نتایج نشان داد که نگرش شامل دو مؤلفه است: یکی ابزار و دیگری عاطفی. کنترل رفتاری درک شده از دو عامل تشکیل شده است – خودکارآمدی درک شده و کنترل پذیری درک شده و هدف کارآفرینی با سه عامل هدف اصلی انتخاب، تعهد به کارآفرینی و کارآفرینی نوپا نمایان می‌شود(کنترل رفتاری درک شده و قصدکارآفرینی). یافته‌ها همچنین نشان داد که نگرش عاطفی و خودکارآمدی ادراک شده قوی‌ترین پیش بینی کننده قصد هستند، بنابراین نقش احساسات در روند کارآفرینی برجسته می‌شود. کار ما همچنین نشان داد که رابطه بین تعهد به کارآفرینی و کارآفرینی نوپا در مردان قوی‌تر از زنان است. با یافتن کارآفرینی نوپا به عنوان واسطه‌ای برای رفتار کارآفرینی، این یافته حاکی از آن است که جنسیت یک تعدیل کننده برنامه ترجمه قصد و هدف کارآفرینی است. علیرغم محدودیت‌های موجود، این مطالعه برخی از کمک‌ها و پیامدهای مهم را بر ادبیات کارآفرینی ارائه می‌دهد. این مورد و پیشنهادات تحقیقاتی آینده نیز مورد بحث قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Attitude toward entrepreneurship, perceived behavioral control, and entrepreneurial intention: dimensionality, structural relationships, and gender differences

Abstract

Drawing on the theory of planned behavior, the main purpose of this cross-sectional study was to identify gender-related differences in the levels of and the interrelations among attitude toward entrepreneurship, perceived behavioral control, and entrepreneurial intention using multi-group structural equations modeling in which the dimensions of these constructs were disentangled and treated as latent variables that were indirectly inferred from multiple indicators. The sample of the study consisted of 441 Greek tertiary education undergraduate information technology students. The results showed that attitude consists of two components—one instrumental and one affective; perceived behavioral control is comprised of two factors—perceived self-efficacy and perceived controllability; and entrepreneurial intention is best represented by three factors—choice intention, commitment to entrepreneurship, and nascent entrepreneurship. The findings indicated further that affective attitude and perceived self-efficacy are by far the strongest predictors of intention, thus highlighting the role of emotions in the entrepreneurial process. Our work revealed also that the relationship between commitment to entrepreneurship and nascent entrepreneurship is stronger in men than in women. Conceiving nascent entrepreneurship as a proxy for entrepreneurial behavior, this finding implies that gender is a moderator of the entrepreneurial intention-action translation. Despite its limitations, this study makes some important contributions and implications to the literature of entrepreneurship. These and future research suggestions are also discussed.

 
    دیدگاهتان را بنویسید