کنترل غیر خطی نوسانات سیکل محدود القا شده توسط اصطکاک

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 37

تعداد کلمات : 6700

مجله : Mechanical Systems and Signal Processing

انتشار : 2019

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
8 فوریه 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
726 بازدید
22,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:کنترل غیر خطی نوسانات سیکل محدود القا شده توسط اصطکاک از طریق خطی سازی بازخورد

 

چکیده

 این مقاله، به بررسی کنترل فعال نوسانات سیکل محدود (نوسانات با دامنه‌ی محدود) که از مکانیسم جفت شدگی مد تولید می‌شود و اغلب در زمینه‌های مختلف سیستم‌های اصطکاک دینامیک غیر خطی، نامطلوب است می‌پردازد(کنترل غیرخطی نوسانات محدود القا شده). هدف، کاهش و توقف نوسانات ضمن در نظر گرفتن ویژگی‌های غیر خطی ذاتی سیستم‌های اصطکاکی است و این ناشی از قوانین غیر خطی تماس و اصطکاک می‌باشد. برای این منظور، طرح‌های کنترل غیر خطی بر مبنای رویکرد خطی سازی بازخورد، پیشنهاد شده و در این مطالعه با در نظر گرفتن یک سیستم اصطکاکی با نوسانات جفت شدگی مد بررسی می‌شود. بر اساس شبیه سازی های عددی، پتانسیل جالب برای طرح‌های کنترل پیشنهادی نشان داده شده و به طور کلی، اطلاعات مربوطه در خصوص فرصت بهره گیری از آن‌ها جهت کاهش مؤثر نوسانات جفت شدگی مد، بیان می‌شود(کنترل غیرخطی نوسانات محدود القا شده).

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Nonlinear control of friction-induced limit cycle oscillations via feedback linearization

Abstract: 

This paper deals with the active control of friction-induced limit cycle oscillations that are generated from the mode-coupling mechanism, and that are often undesirable in numerous applications of nonlinear dynamical friction systems. The objective is to suppress the oscillations while taking into account the nonlinearities inherent to the friction systems and that result for example from the nonlinear laws of contact and friction. For this purpose, nonlinear control schemes based on the feedback linearizing approach are proposed and investigated in this study by considering a friction system with mode-coupling instabilities. Based on numerical simulations, an interesting potential is shown for the proposed control schemes and, more generally, insights about the opportunity to exploit them for an efficient mitigating of mode coupling instabilities, are stated.

   
دیدگاهتان را بنویسید