light box
امتیاز 2.58 رابطه بین اختلال حسی و رشد ارتباطی و شناختی در کودکان مبتلا به نابینایی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18
تعداد کلمات : 6500
مجله : British Journal of Visual Impairment
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:رابطه بین اختلال حسی و رشد ارتباطی و شناختی در کودکان مبتلا به نابینایی  و ناشنوایی مادرزادی

 چکیده

مبتلایان به نابینایی ناشنوایی مادرزادی (CDB) یک گروه ناهمگن هستند و CDB به روشهای مختلفی در منابع علمی تعریف شده است. در این مطالعه ، هدف ما بررسی این است که آیا برخی از ناهمگنی ها را می توان به راحتی از منظر توانایی حل شوند تا از دیدگاه آسیب. به منظور انجام این کار ، ما سیستم تحقیقاتی و ارتباطی مورد استفاده خود را به عنوان یک نقطه آغازین برای بررسی خود در نظر می گیریم. اطلاعات مربوط به تقریباً کل جمعیت شناخته شده کودکان مبتلا به CDB در دانمارک (سن = ۳–۱۸ سال ، ۷۱ نفر = N) با استفاده از فرم پرسشنامه ، شامل درجه ای از اختلالات بینایی و شنوایی ، ناتوانی ذهنی ، سطح ارتباط بیانی و استفاده از سیستم های ارتباطی هیچ ارتباطی بین شدت CDB بر اساس میزان اختلال حسی و سطح ناتوانی ذهنی و ارتباطی در جمعیت یافت نشد. با این حال ، اینکه آیا کودک مبتلا به CDB قادر به استفاده از حواس باقیمانده برای دستیابی به فرهنگ زبانی (گفتاری یا امضا شده) بود یا با توانایی شناختی و ارتباطی ارتباط معنی داری دارد یا نه. علاوه بر این ، دو گروه ارتباط معکوس بین تعداد سیستم های مورد استفاده برای ارتباط و توانایی ارتباطی داشتند. سیستم های واقعی مورد استفاده برای ارتباطات ممکن است برای دسته بندی افراد مبتلا به CDB به زیر گروه های شدت برای مطالعه علمی و برنامه ریزی مداخله مفید باشد. علاوه بر این ، به دست آوردن یک زبان لامسه برای زیر گروه افراد مبتلا به CDB که از فرهنگ زبانی بصری یا شنیداری استفاده نمی کنند ، باید در تحقیق و عمل توجه ویژه شود(کودکان مبتلا به نابینایی).

Title: The relation between sensory loss and communicative and cognitive development in children with congenital deafblindness

Abstract

People with congenital deafblindness (CDB) are a heterogenic group, and CDB is defined in a variety of ways in the scientific literature. In this study, we aim to examine whether some of the heterogeneity may be more easily resolved from the perspective of ability than from the perspective of impairment. In order to do this, we take as a starting point for our investigations the communication systems that are used and the different sense modalities they require. Information about almost the entire known population of children with CDB in Denmark (age = 3–18years, N=71) was collected using a questionnaire form, covering degree of visual and hearing impairments, intellectual disability, level of expressive communication and use of communication systems. No correlation was found between severity of CDB based on degree of sensory impairment and level of intellectual and communicative disability within the population. However, whether or not the child with CDB was able to make use of residual senses to access a linguistic culture (spoken or signed) correlated significantly with both cognitive and communicative ability. In addition, the two groups had inverse correlations between number of systems used for communication and communicative ability. The actual systems used for communication may be useful for categorizing people with CDB into severity subgroups for scientific study and for intervention planning. In addition, the acquisition of a tactile language for the subgroup of people with CDB who do not utilize a visual or auditory linguistic culture should be given special attention in research and practice.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
بررسی فناوری بلاک چین در تجارت بین المللی.مهندسی مجدد فرایند کسب و کار برای اعتبارنامه
خـریـد محـصـول
قرارداد ببندیم یا نبندیم: نگرش از طریق روایت مالیات و هزینه
خـریـد محـصـول
هوش اعتباری: نوآوری در مدیریت برند از طریق داده های رسانه های اجتماعی
خـریـد محـصـول
تجویز آستاکسانتین به عنوان یک داروی نوروپروتکتیو مناسب برای درمان امراض نورولوژیک
خـریـد محـصـول
مقایسه بانک‌های محلی، ملی و بین المللی از نظر ارزیابی اثر منابع ارتباطی
خـریـد محـصـول
یکپارچگی لاینفک روح و جسم: نظریه و چشم انداز مکتب سایکوسوماتیک پاریس
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل ریسک بدهی شرکت های غیر مالی با استفاده از شبکه های دو لایه ای
خـریـد محـصـول
دسته بندی اطلاعات و داده‌ها با استفاده از ماشین بردار پشتیبان
خـریـد محـصـول
استفاده از روش های نوین برای پیاده سازی روان درمانی اینترنتی
خـریـد محـصـول
استفاده از آزمون‌های برشی برای سنجش مقاومت و استحکام خاک
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا