light box
امتیاز 2.65 کیفیت شیوه های آموزشی معلمان: روایی درونی و کاربرد های یک پرسشنامه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 14
تعداد کلمات : 3300
مجله : Social and Behavioral Sciences
انتشار : 2014
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:کیفیت شیوه های آموزشی معلمان: روایی درونی و کاربرد های یک پرسشنامه خود ارزیابی جدید

 چکیده

این تحقیق به بررسی شیوه‌های آموزشی معلمان در مدارس ابتدایی و مهد کودک می‌پردازد. معلمان بایستی از فرایندهای آموزشی- یادگیری مؤثر اطمینان حاصل کنند و در عین حال از فضای مثبت مدرسه در سایه یک مدیریت خوب کلاسی پشتیبانی کنند. ابزارهای خود ارزیابی می‌توانند به معلمان در تأمل بر روی شیوه‌های آموزشی خود و بهبود مهارت‌های حرفه‌ای کمک کنند. هدف این مطالعه به شرح زیر است:۱- تحلیل روایی درونی یک ابزار خود ارزیای جدید موسوم پرسشنامه شیوه‌های آموزشی معلمان (TEP-Q) و ۲- بررسی کاربرد احتمالی این ابزار در آموزش معلمان قبل از خدمت. این نمونه متشکل از ۳۰۷ معلم قبل از خدمت شمال، مرکز و جنوب ایتالیا می‌باشد. نتایج سه تحلیل عامل محور اصلی با چرخش پروماکس، ساختار دو عاملی را برای زمینه‌های سازمان دهی کلاس و ارتباطات و ساختار یک عاملی برای ارتباط نشان داد. تفاوت‌های معنی دار برای نوع مدرسه، نوع معلم و سال‌های آموزش مشاهده شد. در رابطه با هدف دوم،TEP-Q برای گروه‌های مختلف آموزش معلمان قبل از خدمت و ضمن خدمت استفاده شده و منجر به بهبود دامنه مهارت‌های تخصصی از طریق تأمل مشترک بر روی شیوه‌های آموزشی شد(کیفیت شیوه های آموزشی معلمان).

TITLE: The Quality Of Teachers’ Educational Practices: Internal Validity And Applications Of A New Self-Evaluation Questionnaire

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    استخراج سریوم با کاهش متالوترمیک با استفاده از تزریق پودر اکسید سریوم
    خـریـد محـصـول
    مطالعه سینتیک استخراج استرانسیوم با کاهش متالوترمیک
    خـریـد محـصـول
    مدلسازی و بررسی آزمایشی جت‌های گازی شناور افقی تزریق شده به مایع محیط یکنواخت راکد
    خـریـد محـصـول
    تنظیم سنتز آمینو اسیدهای ضروری و انباشت در گیاهان
    خـریـد محـصـول
    مدلسازی و بررسی آزمایشی جت‌های گازی شناور افقی تزریق شده به مایع محیط یکنواخت راکد
    خـریـد محـصـول
    یک نقشه راه برای ارتقای سلامت مدارس، یک مدل شناخت محور برای سیاست گذاری
    خـریـد محـصـول
    تخریب افلاتوکسین با تیمار اولتراسوند
    خـریـد محـصـول
    تعیین افلاتوکسین در نمونه‌های پسته با روش ELISA در تربت حیدریه (شمال شرق ایران)
    خـریـد محـصـول
    ویسکوالاستیسیته ی پوست مطالعه شده به صورت برون تنی(آزمایشگاهی)
    خـریـد محـصـول
    ارتباط حسابداری مدیریت استراتژیک برای فرهنگ عامه: دنیای وست اند میوزیکال (انتهای غربی)
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
    برو بالا