light box
امتیاز 2.58 بررسی عوامل موثر بر قصد یادگیرندگان آموزش از راه دور و باز برای استفاده از آزمایشگاه مجازی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24
تعداد کلمات : 7000
مجله : International Review of Research in Open and Distributed Learnin
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی عوامل موثر بر قصد یادگیرندگان  آموزش از راه دور و باز برای استفاده از آزمایشگاه مجازی

 چکیده

 آزمایشگاه‌ها، که جزء لاینفک آموزش در رشته‌هایی هستند که نیاز به آموزش و کاربرد عملی دارند، اکنون می‌توانند با استفاده از فناوریهای جدید ارائه شوند و فعالیتهای کاربردی را می‌توان از راه دور انجام داد. در این مطالعه، آزمایشگاه‌های مجازی (VL) مورد بحث قرار گرفته و عوامل مؤثر بر قصد دانش آموزان برای استفاده از VL مورد بررسی قرار گرفته است. این مطالعه در برنامه‌های آزمایشگاهی تجزیه و تحلیل مدار در یک دوره کاردانی دانشگاه از راه دور در ترکیه انجام شد. در این مطالعه، که از رویکرد طراحی پی در پی اکتشافی استفاده می‌کرد، قصد فراگیران برای استفاده از VL در چارچوب مدل پذیرش فناوری (TAM) مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل محتوا برای تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی و مدل معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی برای تجزیه و تحلیل داده‌های کمی استفاده شد. در نتیجه مطالعه، مدل تحقیقاتی مبتنی بر TAM یک چارچوب مفهومی مفید برای درک و توضیح اهداف استفاده از آزمایشگاه مجازی فراگیران است. نتایج این مطالعه مؤسسات را برای ادغام مؤثر VL ها در فرایند آموزش و افزایش و انتشار استفاده از VL توسط فراگیران راهنمایی می‌کند(یادگیرندگان آموزش از راه دور).

Title: Investigation of the Factors Affecting Open andDistance Education Learners’ Intentions to Use a Virtual Laboratory

Abstract

 Laboratories, which are an integral part of education in disciplines that require hands-on training and application, can now be presented using new technologies, and application activities can be realized at a distance. In this study, virtual laboratories (VLs) are discussed, and factors affecting the students’ intention to use VLs are investigated. The study was conducted within laboratory applications of circuit analysis within an associate degree program of a distance teaching university in Turkey. In this study, which used exploratory sequential design approach, the learners’ intentions to use a VL were examined within the framework of the technology acceptance model (TAM). Content analysis was used for the analysis of qualitative data, and the partial least squares structural equation model was used for the analysis of quantitative data. As a result of the study, the developed TAM-based research model is a useful conceptual framework towards understanding and explaining the intentions of learners’ virtual laboratory usage. The results of this study will guide institutions to integrate VLs effectively into the education process and to increase and disseminate the use of VLs by learners.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    مرور سیستماتیک بلاکچین
    خـریـد محـصـول
    پیش بینی فناوری بلاک چین توسط تجزیه و تحلیل پتنت و متن کاوی
    خـریـد محـصـول
    کاربردهای فناوری بلاک چین در ارزیابی سیستماتیک بازاریابی شرکت های فناوری بازاریابی
    خـریـد محـصـول
    تأثیر تصمیم گیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تولید مثل در دوران شیردهی گاوهای شیری: ادغام جنبه های تغذیه ای کنترل
    خـریـد محـصـول
    مدیریت سرمایه در گردش و سن مدیرعامل
    خـریـد محـصـول
    تأثیر حاکمیت شرکتی و ارتباطات سیاسی بر عدم تقارن اطلاعات
    خـریـد محـصـول
    ساختار سرمایه و عملکرد شرکت: شواهدی از آلمان تحت پذیرش IFRS
    خـریـد محـصـول
    قوانین مالی ناکارآمد؟ تأثیر استانداردهای حسابداری بخش عمومی بر بودجه، کارایی و پاسخگویی
    خـریـد محـصـول
    طراحی پنجره دفاتر با تهویه طبیعی در اقلیم مدیترانه از نظر عملکرد CO2 و آسایش حرارتی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا