عنوان فارسی مقاله:نظریه یادگیری اجتماعی و درمان مددکاری اجتماعی
چکیده
هدف شیوه و عمل مددکاری اجتماعی، تغییر رفتار میباشد. خواه یک نفر در کار بالینی با افراد، زوجین، خانوادهها، گروههای کوچک یا سازمانها مشارکت کند و یا نظارت، مدیریت، سازمان دهی جامعه یا شیوههای خط مشی ارائه کند، نتیجهی نهایی، تغییر مؤثر رفتار افراد است(یادگیری اجتماعی و درمان مددکاری اجتماعی). برای رسیدن به این هدف، رشتهی ما، طیف وسیعی از رویکردها را اتخاذ کرده و توسعه داده است که برخی از آنها ریشه در جهت گیری های نظری دارد. یک رویکرد مورد استفاده، مددکاری اجتماعی رفتاری است که به صورت زیر تعریف میشود:
استفاده آگاهانهی مددکاران اجتماعی حرفهای از ارزیابیها و مداخلات مبتنی بر نظریههای یادگیری تجربی. این نظریهها شامل یادگیری پاسخگو، یادگیری عامل و یادگیری رفتاری است ولی محدود به آنها نیست. مددکاران اجتماعی رفتاری، ممکن است پیرو فلسفهی علم موسوم به رفتار گرایی باشند یا ممکن است پیرو آن نباشند.