آزادی در محل کار : از آرمان دموکراتیک تا یک روش مدیریتی و حمایتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 8500

مجله : The Innovation Journal: The Public Sector Innovation Journal,

انتشار : 2013

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
18 مارس 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1220 بازدید
24,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:آزادی در محل کار : از آرمان  دموکراتیک تا یک  روش مدیریتی و حمایتی  

چکیده

در نظریه های مختلف سیاسی ، دموکراسی به نهادهای دولتی تقلیل نمی یابد ، بلکه شامل دموکراتیزه سازی کل جامعه ، سازمان ها و بنگاه های اقتصادی آن است. این ایده به آغاز نظریه مدرن دموکراتیک و به قرارداد اجتماعی ژان ژاک روسو برمی گردد. توسط متفکران مختلف سوسیالیست ، بعداً توسط اتحادیه های کارگری و ، در دهه ۱۹۶۰ و ۷۰ ، توسط دانشمندان سیاسی مانند کارول پاتمن و سایر مروجان دموکراسی مشارکتی به تصویب رسید. طبق این سنت ، دموکراسی در محیط کار برای تحقق آرمان های دموکراتیک مانند خودمختاری فردی ، آزادی ، صدا و مشارکت در تمام سالات مرتبط با تأثیر بر زندگی شهروندان ضروری تلقی می شود. بخشهایی از این ایده هنجاری توسط جنبش ها و قوانین اتحادیه های صنفی به ویژه در کشورهای اروپای غربی تحقق یافت. با این وجود ، دموکراسی در محل کار به مفهوم نظریه های فوق الذکر دور از واقعیت باقی مانده است. در دهه ۱۹۹۰ ، این ایده با مطالعات سازمانی و مدیریت سازمانی مورد توافق قرار گرفت و دستخوش تغییراتی شد: دموکراسی در محیط کار ، سپس بیشتر به عنوان مشارکت محدود عملیاتی شد ، به ابزاری مدیریتی تبدیل شد که باید به افزایش انگیزه و کارایی کارکنان کمک کند و از این طریق به کارآفرینی کمک کند. موفقیت در چند سال گذشته ، به نظر می رسد ایده آل دموکراتیک اولیه دموکراسی در محیط کار در شرایط بحران اقتصادی = جهانی دوباره احیا شده است. این مقاله توسعه و آخرین احیای مفهوم دموکراسی در محیط کار را نشان می دهد و در مورد پتانسیل ابتکاری آن برای جوامع دموکراتیک امروز بحث می کند(آرمان دموکراتیک تا یک روش مدیریتی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Workplace Democracy From a Democratic Ideal to a Managerial Tool and Back

Abstract

In different political theories, democracy is not reduced to state institutions, but includes the democratization of the whole society, its organizations and enterprises. This idea goes back to the beginnings of modern democratic theory and to Jean-Jacques Rousseau’s Social Contract. It was adopted by different socialist thinkers, later on by trade unions and, in the 1960s and 70s, by political scientists such as Carole Pateman and other promoters of participatory democracy. According to this tradition, workplace democracy is considered to be necessary for the realization of democratic ideals like individual autonomy, freedom, voice and participation in all relevant questions influencing citizens’ lives. Parts of this normative idea were realized by trade union movements and laws, especially in Western European countries. Nevertheless, workplace democracy in the sense of the above-mentioned theories remained far from becoming reality. In the 1990s, the idea was co-opted by organizational development and management studies and underwent a change: Workplace democracy, then mostly operationalized as limited participation, became a managerial tool that should help to increase employees’ motivation and efficiency and thereby contribute to entrepreneurial success. In the last few years, however, the original democratic ideal of workplace democracy seems to have been revitalized under conditions of a worldwide economic crisis. This article shows the development and the latest revival of the concept of workplace democracy, and discusses its innovative potential for today’s democratic societies.