عنوان فارسی مقاله:افشا و آشکارسازی سرمایه فکری و معنوی و ارزش بازار
چکیده
هدف: این مقاله به دنبال توسعه ی قالب و چهار چوب توصیفی مولفه های سرمیه ی فکری و معنوی در گزارش های سالانه است. در عین حال، هدف این مقاله، ارزیابی تاثیرات افشای سرمایه ی فکری روی ارزش بازار می باشد.
طرح/روش/رویکرد: اجزای سرمایه ی فکری و معنوی به عنوان وحد تجزیه تحلیل جهت تحلیل محتوای گزارش سالانه ی نمونه ی شامل ۵۸ شرکت فورچون در بازه ی زمانی ۵ ساله از ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ است.
یافته ها: فراوانی افشای اطلاعات در مورد برند و فرآیندهای اختصاصی طی دوره مطالعه افزایش یافته است. نتایج همچنین حاکی از تفاوتهای مهم بین بخشهای اقتصادی “جدید” و “قدیمی” با توجه به مقوله های سرمایه فکری برند و مشارکتها است که در آنجا بیشتر توسط بخش اقتصاد “قدیمی” و فناوری اطلاعات و مالکیت معنوی. افشای بخش اقتصادی “جدید” افشا می شود. سرانجام ، نتایج نشان می دهد که تأثیر بسیار مهمی برای افشای سرمایه فکری در سرمایه گذاری در بازار وجود دارد.
محدودیت ها/ اهمیت تحقیق: دوره زمانی محدود به سالهای قبل از زیاده روی در بازارهای اواخر دهه ۱۹۹۰ و افت بازار دهه ۲۰۰۰ است. نتایج حاوی پیامدهای قابل توجهی در تعیین استانداردهای افشای سرمایه فکری در گزارش های سالانه است.
اصلیت/ارزش: این نخستین مقاله برای ارائه اطلاعات در مورد افشای سرمایه های فکری توسط ۵۰۰ شرکت در ایالات متحده است. نتایج آن برای کاربران مختلف گزارش های سالانه که به دنبال درک راه هایی هستند که شرکت ها اطلاعات مربوط به سرمایه فکری خود را فاش می کنند ، دارای ارزش است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.