آموزش شهروندی جهانی برای شهروندی جهانی؟

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 51

تعداد کلمات : 13000

مجله : Journal of Social Science Education

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
6 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1155 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:آموزش شهروندی جهانی برای شهروندی جهانی؟ دیدگاه‌های دانش‌آموزان در مورد یادگیری، از طریق و برای حقوق بشر، صلح و توسعه پایدار در انگلستان، هند، نیوزلند، آفریقای جنوبی و سوئد

 چکیده

هدف: در این مطالعه، دیدگاه‌ها و تجربیات دانش‌آموزان را در رابطه با آموزش، از طریق و برای حقوق بشر، صلح و پایداری در شمال و جنوب جهانی بررسی می‌کنیم. ما آنچه را که دانش‌آموزان پس از ۹ سال تحصیل در مدرسه به‌عنوان مسائل محوری و اقدامات سازنده مرتبط با عناصر کلیدی آموزش شهروندی جهانی (GCE) می‌بینند، بررسی می‌کنیم تا پیچیدگی GCE در تئوری و عمل را بهتر درک کنیم.

طرح: ما از نظرسنجی طراحی شده در راستای تئوری های آموزش شهروندی جهانی استفاده می کنیم. با استفاده از روش ترکیبی، ما پاسخ‌های ۶۷۲ دانش‌آموز دبیرستانی ۱۶ تا ۱۹ ساله را در انگلستان، هند، نیوزلند، آفریقای جنوبی و سوئد تجزیه و تحلیل می‌کنیم.

یافته ها: ما دریافتیم که دانش آموزان در زمینه های مختلف ممکن است آموزش شهروندی جهانی را بسیار متفاوت تجربه کنند، حتی اگر همه آنها بخشی از یک جامعه جهانی با دستورالعمل های یونسکو باشند. ابعاد آموزش حقوق بشر، آموزش صلح، و آموزش برای توسعه پایدار هم در شمال و هم در جنوب جهانی مشهود است. با این حال، به نظر می رسد که دانش آموزان در زمینه های اروپایی، به عنوان مثال در سوئد و انگلیس، یادگیری های بسیار متفاوتی را از بین می برند. به طور کلی، در حالی که دانش‌آموزان در سراسر نمونه‌های ملی درباره حقوق بشر، صلح و پایداری دانش دارند، به نظر می‌رسد که برای شناسایی فعالیت‌هایی برای حقوق بشر، صلح و پایداری تلاش می‌کنند. ما به زبان محلی GCE می یابیم که تنوع روش ها و زمینه های فرهنگی مرتبط با تجربیات دانش آموزان از آموزش را برجسته می کند.

محدودیت های تحقیق: این مطالعه به چند مدرسه در کشورهای منتخب محدود می شود. بنابراین، یافته های ما ممکن است در سطح ملی یا جهانی قابل تعمیم نباشد.

اهمیت عملی: دانش آموزان در سراسر نمونه متنوع ما اهمیت آموزش را برای ارتقای اهداف جهانی برجسته می کنند. یافته‌ها نشان می‌دهد که اگر قرار است مدرسه مطابق با توصیه‌های بین‌المللی کار کند، تمرکز بیشتر بر آموزش شهروندی جهانی ضروری است. شباهت ها و تفاوت ها در دانش و درک دانش آموزان در مورد صلح، حقوق بشر و پایداری نیاز به رویکردهای متفاوت و محلی در تلاش برای رسیدن به اهداف مشترک دارد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Global Citizenship Education for global citizenship? Students’ views on learning about, through, and for human rights, peace, and sustainable development in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden

Abstract

 Purpose: In this study, we explore students’ views and experiences in relation to education about, through, and for human rights, peace, and sustainability in the global north and south. We investigate what students after nine years of schooling see as central issues and productive actions linked to key elements of global citizenship education (GCE) to better understand the complexity of GCE in theory and practice. Design: We use a survey designed in line with theories of global citizenship education. Using a mixed methods approach, we analyse responses from 672 upper secondary school students, aged 16–19, in England, India, New Zealand, South Africa, and Sweden. Findings: We find that students in different contexts may experience global citizenship education very differently, even if they are all part of a global community with guidelines from UNESCO. Dimensions of human rights education, peace education, and education for sustainable development are evident in both the global north and south; yet, students in European contexts, namely in Sweden and England, for instance, appear to be taking away very different learnings. Overall, while students across the national samples have knowledge about human rights, peace, and sustainability, they seem to struggle to identify activities for human rights, peace, and sustainability. We find a vernacularisation of GCE, highlighting a diversity of methods and cultural contexts linked to students’ experiences from education. Research limitations: This study is limited to a few schools in selected countries; thus, our findings may not be generalisable on a national or global level. Practical implications: Students across our diverse sample highlight the importance of education to promote global goals. Findings indicate that more focus on education for global citizenship is necessary if schooling is to work in line with international recommendations. Similarities and differences in students’ knowledge and understanding about peace, human rights, and sustainability call for differentiated and localised approaches in attempts to reach common and shared goals.