زبان به عنوان یک عامل شمول یا حذف در آموزش و یادگیری ریاضیات

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24

تعداد کلمات : 12000

مجله : Mathematics Education Research Journal

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
15 فوریه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1437 بازدید
31,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:زبان به عنوان یک عامل شمول یا حذف در آموزش و یادگیری ریاضیات

چکیده

  این مقاله به بررسی قدرت زبان برای گنجاندن یا حذف گروه‌های خاصی از دانش‌آموزان از فرصت‌های واقعی برای معناسازی(معنابخشی) ریاضی می‌پردازد. افزایش قابل توجه در سراسر جهان در تعداد دانش آموزانی که ریاضیات را از طریق زبانی غیر از زبان اصلی خود یاد می گیرند، این موضوع را به یک مسئله ضروری تبدیل می کند. این مقاله بر وضعیت آفریقای جنوبی متمرکز است، جایی که، از آنجایی که انگلیسی به طور گسترده به عنوان زبان فرصت درک می شود، تا کلاس ۴، عمدتاً زبان انتخابی برای یادگیری و تدریس است. پیامدهای معرفتی و آموزشی این انتخاب در عملکرد ضعیف دانش‌آموزان کشور در ارزیابی ملی و بین‌المللی مهارت ریاضی مشهود است. این مقاله با تکیه بر ادبیات پژوهشی پیرامون مدل‌های آموزشی غوطه‌وری زبان و میزان همسویی این مدل‌ها با برخی از اصول کلیدی یادگیری زبان دوم، انگیزه‌ای برای تعهد قوی‌تر و پایدارتر به ارائه فرصت‌هایی به دانش‌آموزان، به‌ویژه آنهایی که از جوامع حاشیه‌ای و آسیب‌پذیر هستند، ایجاد می‌کند. برای دوزبانه شدن و بیسواد شدن داده‌های تجربی از دو کلاس درس ریاضی کلاس ۴ آفریقای جنوبی برای روشن کردن جنبه‌های چالش‌های معناسازی ریاضی دانش‌آموزان و معلمان آنها بدون چنین تعهدی استفاده می‌شوند(آموزش و یادگیری ریاضیات).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Language as an including or excluding factor in mathematics teaching and learning

Abstract

 This article explores the power of language to either include or exclude certain groups of students from genuine opportunities for mathematical sense-making. The substantial increase worldwide in the number of students learning mathematics through a language other than their primary language makes this a particularly urgent issue. This paper focuses on the South African situation, where, because English is widely perceived as the language of opportunity, it is, by grade 4, overwhelmingly the chosen language of learning and teaching. The epistemological and pedagogical consequences of this choice are evidenced in the poor performance of the country’s students on national and international assessments of mathematical proficiency. Drawing on research literature around language immersion education models and the extent to which these align with certain key principles of second language acquisition, this position paper motivates for a stronger and more sustained commitment to providing students, particularly those from marginalized and vulnerable communities, with opportunities for becoming both bilingual and biliterate. Empirical data from two South African grade 4 mathematics classrooms are used to illuminate aspects of the mathematical sense-making challenges students and their teachers face without such commitment.