یکبار دیگر دیروز: اثرات تحریک حافظه خودجوش برروی قصد خرید

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 22

تعداد کلمات : 10000

مجله : Tourism Management

انتشار : 2017

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
17 فوریه 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
879 بازدید
25,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:یکبار دیگر دیروز: اثرات تحریک حافظه خودجوش برروی قصد خرید پس از مسافرت گردشگران نسبت به محصولات مقصد

 چکیده

 وقتی که گردشگران از یک مقصد توریستی دور دست به خانه باز می‌گردند، مواجهه با محصولات مقصدی که در زادگاه آن‌ها به فروش می‌رسد امری غیر طبیعی به نظر می‌رسد. تحریک حافظه خودجوش بر قصد خرید آنها اثر می‌گذارد. هدف این مطالعه بررسی اثرات تحریک حافظه خودجوش بر روی پاسخ‌های رفتاری است. یک مدل مفهومی برای بررسی روابط علی هماهنگی محصول-مقصد، رضایت از سفر، حافظه خودجوش، لذت، وابستگی به مقصد و قصد خرید ارائه شده است. داده‌ها از ۳۴۲ توریست بدست آمد که از شهر تاریخی لیجیانگ چین بازدید کرده بودند. حافظه خودجوش منجر به روحیه مثبت و لذت، سطوح بالاتری از وابستگی به مقصد و قصد خرید بیشتر برای محصولات موجود در زادگاه توریست می‌شود. در ادامه این مقاله اهمیت مدیریتی بحث می‌شود(اثرات خرید پس از مسافرت گردشگران).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 title: Yesterday once more? Autobiographical memory evocation effects on tourists' post-travel purchase intentions toward destination products

Abstract

When tourists return home from a remote tourism destination, it is not uncommon for them toencounter the destination's products being sold in their hometown. Autobiographical memory evocation is likely to affect their purchase intentions. This study aims to examine the effects of autobiographical memory evocation on behavioral responses. A conceptual model was developed to examine the causal relationships of product-destination congruity, travel satisfaction, autobiographical memory, evoked pleasure, destination attachment and purchase intention. Data were obtained from 342 tourists who had visited the heritage city of Lijiang, China. Autobiographical memory is found to lead to pleasure and a positive mood, higher levels of destination attachment, and greater purchase intentions for the product available in the tourist's hometown. Managerial implications are discussed.

دیدگاهتان را بنویسید