عنوان فارسی مقاله: عوامل مؤثر در اثربخشی بازاریابی انگیزه گرا (علت محور) یک فراتحلیل
چکیده
در طی سه دهه پیشرفت و توسعه، بسیاری از سازههای بازاریابی انگیزه گرا از دیدگاهها و نقطه نظرات مختلف و در زمینههای متنوع، تست شده است. با این حال، هنوز یک مطالعه تجربی یکپارچه در این خصوص صورت نگرفته است. با مرور ۱۶۲ مطالعه از ۱۱۷ مقاله، ما یک چارچوب فراتحلیل را ساخته و ۲۰ سازه را شناسایی کردیم. در این میان، ۱۳ مورد پیشایندهایی هستند که به سه مؤلفه گروه بندی میشوند: صفات مربوط به مصرف کننده، عوامل مربوط به اجرا، و صفات و خصوصیات مربوط به محصول. در حالی که سه واسطه و چهار پسایند، برای اندازه گیری اثر بخشی بازاریابی انگیزه گرا استفاده میشود. به علاوه، ما به بررسی ۸۵۷ رابطه میان سازهها پرداختیم. نتایج نشان داد که ویژگیهای مصرف کننده، عوامل مربوط به اجرا و ویژگیهای مربوط به محصول همگی بر اثر بخشی بازاریابی انگیزه گرا اثر دارند. به علاوه ما به تحلیل شش عامل تعدیل کننده پرداخته و پی بردیم که بازاریابی انگیزه گرا زمانی مؤثرتر است که برند آشنا باشد، محصول، فایدگرایانه باشد و بزرگی اهدا یا کمک بیشتر باشد و علت ناشناخته باشد. با این حال، نه گرایش فرهنگی و نه علت روی اثر بخشی بازاریابی انگیزه گرا اثر ندارد. در نهایت، اثر متقابل بین این عوامل تعدیل کننده و پیشایندهای مرتبط با اجرا، اهمیت زیادی برای بازاریابی انگیزه گرا دارد(اثربخشی بازاریابی انگیزه گرا).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.