مطالعه ای در خصوص ادراک توریست ها و گردشگران

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 27

تعداد کلمات : 7900

مجله : IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM)

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
27 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1452 بازدید
33,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مطالعه ای در خصوص ادراک  توریست ها و گردشگران در خصوص انتخاب رستوران های غذای محلی-استناد ویژه به  گردشگران الا در سری لانکا

 چکیده  

 اهمیت صنایع غذایی در زمینه‌ی تصمیم گیری گردشگران به خوبی اثبات شده است. توریست‌ها یا گردشگران طبیعت گرد، توریست‌هایی هستند که تمایل به بازدید از طبیعت و فرهنگ ضمن مسافرت دارند. این مطالعه به بررسی ادراک گردشگران طبیعت گرد بر روی انتخاب رستوران‌های غذای محلی بر اساس داده‌های مربوط به ۵۰ گردشگر بین المللی بازدید کننده از منطقه‌ی الا می‌پردازد. روش تحلیل موضوعی بر طبق رویکرد کمی برای داده‌های جمع آوری شده توسط مصاحبه‌ی عمیق در خصوص مقاصد توریست‌های الا استفاده شد. ۹۸ درصد گردشگران از غذای سری لانکایی راضی هستند. بر طبق ادراک قیمت، ارزش غذایی و ایمنی غذا، از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر تصمیم انتخاب رستوران سری لانکایی است. گردشگران به اطلاعات موجود در منو و نیز دانش تهیه کنندگان غذا از غذا اهمیت می‌دهند. محیط فیزیکی رستوران، گردشگران را در رستوران‌های محلی جذب می‌کند. حفظ چشم انداز سنتی و ویژگی‌های ساده‌ی رستوران‌ها، تجربه‌ی منحصر به فرد را به مسافران ارائه کرده و موجب ایجاد فرصت‌هایی برای مفهوم گردشگری گاسترونومی می‌شود. برنج، زرد چوبه‌ی هندی، روتی و توسای، از غذاهای محبوب سری لانکایی هستند. مزه، طعم، گارنیش و سیستم‌های بسته بندی سازگار با محیط زیست، از دلایل جذب گردشگران به غذاهای سری لانکایی هستند. شکاف قیمت غذاها، معایبی را برای رستوران‌های غذای محلی ایجاد می‌کند. با رویکردهای بازاریابی مناسب، رستوران‌های سری لانکایی می‌توانند در میان گردشگران بین المللی محبوبیت پیدا کنند. کمک دولت در خصوص قیمت گذاری، کنترل شکاف قیمت است. این مطالعه در مورد رویکردهای کاربردی بحث کرده و اطلاعات لازم را برای جذب گرشگران برای اپراتورهای رستوران‌های موجود و رستوران داران ارائه می‌کند(ادراک توریست ها و گردشگران).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Study on Tourists’ Perception on Selecting Local Food Restaurants – Especial Reference on Backpacker Tourists to Ella, Sri Lanka.

Abstract

Contribution of food industry highly effecting to the decision making of tourists. Backpacker tourists can be defined as budget tourists who are willing to visit nature and culture while travelling. This study investigates the perception of backpack tourist on selecting local food restaurants based on the data concerning fifty (50) international backpacker tourists who visited Ella. Thematic analysis method employed in accordance with qualitative approach for the data, collected by in-depth interview around Ella backpackers’ destinations. 98% of backpackers are satisfied with Sri Lankan food. According to the perception of backpackers’ price, nutrient value and food safety are most influencing factors that affect the decision of selecting Sri Lankan restaurant. Backpacker tourists are concerned on information in menu and product knowledge of food servers. Physical environment of restaurant attract backpacker tourists in local restaurants. Keeping traditional outlook and simple features of restaurants gives unique experience to travelers which generate opportunities for gastronomy tourism concept. Rice and curries, hoppers, roties and thosai are more popular Sri Lankan food among backpacker tourists. Unique taste, textures, simple attractive garnishing and eco-friendly packing systems are reasons that backpackers are attracted to Sri Lankan food. Price gaps of food creating disadvantages to local food restaurant in Ella. With proper marketing approaches Sri Lankan restaurants can promote among international travelers. Government contribution on pricing is necessary to control price gap. Further this study discuss practical approaches and provide necessary information to attract backpacker tourists to existing restaurant operators as well as people starting restaurant business.
دیدگاهتان را بنویسید