پیوند ارتباط فراموشی محفوظات با نوآوری از طریق فناوری و حافظه سازمانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 14

تعداد کلمات : 4500

مجله : Electronic Journal of Knowledge Management

انتشار : 2010

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
30 مارس 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1159 بازدید
23,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:پیوند ارتباط فراموشی محفوظات با نوآوری از طریق فناوری و حافظه سازمانی

چکیده

در حالی که فن آوری های اطلاعاتی مفاهیم صریح اعضا را مانند نوشتن کتابچه‌های راهنما در اختیار اعضای سازمان قرار می‌دهد، “حافظه سازمانی” دانش ضمنی مانند مجموعه‌های منظم، برنامه‌های معمول و دیدگاه‌های مشترک را به افراد ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که افراد درون سازمان با استفاده از هر دو حافظه سازمانی و فناوری‌های اطلاعاتی می‌آموزند. آن‌ها برای کاهش نیازهای اطلاعاتی سازمان که به منظور بهبود نوآوری سازمانی کمک می‌کنند، تعامل دارند. با این حال، استفاده از حافظه سازمان یا زیرساخت‌های فناوری تضمین نمی‌کند که از اطلاعات مناسب در شرایط مناسب استفاده می‌شود یا اطلاعات به طور مناسب به روز می‌شوند. به عبارت دیگر، خاطرات قبلی منعکس کننده دنیایی است که فقط تا حدی قابل درک و جذب است، که ممکن است افراد را به سمت انجام کارهای اشتباه یا درست و غلط سوق دهد. این مقاله اهمیت و اهمیت نسبی وجود یادگیری در مورد حضور و ماهیت “حافظه و فناوری سازمانی” را بررسی می‌کند. ما بیشتر تأثیر وجود حافظه سازمانی و فناوری اطلاعات را در شرایطی که نوآوری سازمانی را ارتقا می‌دهند بررسی می‌کنیم. این روابط از طریق تحقیقات تجربی ۲۹۱ شرکت بزرگ اسپانیایی بررسی می‌شود. تجزیه و تحلیل ما نشان داد که اگر سازمان ایجاد یک فرهنگ یادگیری را به عنوان گام قبلی در استفاده از حافظه سازمان یا زیرساخت‌های فناوری از طریق نوآوری سازمانی در نظر بگیرد، پس حافظه و فناوری سازمان تأثیر مثبتی در شرایط تحریک نوآوری سازمانی دارند(ارتباط فراموشی محفوظات با نوآوری).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Linking Unlearning with Innovation through Organizational Memory and Technology

Abstract

While the information technologies provide organizational members with explicit concepts, such as writing instruction manuals, the ‘organizational memory’ provides individuals with tacit knowledge, such as systematic sets, routines and shared visions. This means that individuals within an organization learn by using both the organizational memory and the information technologies. They interact to reduce organizational information needs contributing to improve organizational innovativeness. However, the utilization of the organization memory or the technology infrastructure does not guarantee that appropriate information is used in appropriate circumstances or that information is appropriately updated. In other words, previous memories reflect a world that is only partially understood and assimilated, which might lead individuals to doing the wrong things right or the right things wrong. This paper examines the relative importance and significance of the existence of unlearning to the presence and nature of ‘organizational memory and technology’. We further examine the effect of the existence of organizational memory and information technology on conditions that promote organizational innovativeness. These relationships are examined through an empirical investigation of 291 large Spanish companies. Our analysis found that if the organization considers the establishment of an unlearning culture as a prior step in the utilization of organization memory or the technology infrastructure through organizational innovativeness, then organization memory and technology have a positive influence on the conditions that stimulate organizational innovativeness.