مدلی جدید برای ارزیابی تأثیر روانشناسی محیطی، یادگیری الکترونیکی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18

تعداد کلمات : 7800

مجله : Emerald

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
16 فوریه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1180 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مدلی جدید برای ارزیابی تأثیر روانشناسی محیطی، یادگیری الکترونیکی، سبک یادگیری و طراحی مدرسه بر رفتار دانش آموزان ابتدایی

 چکیده

  هدف – هدف این مقاله بررسی منابع مربوط به درمان دانش‌آموزان ابتدایی و بررسی نقش روان‌شناسی محیطی، یادگیری الکترونیکی، سبک یادگیری و طراحی مدرسه بر رفتار دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی است.

طراحی/روش‌شناسی/رویکرد – پرسشنامه‌ای برای ارزیابی اجزای مدل طراحی شد. کارشناسان با تجربیات قابل توجه در زمینه رفتار دانش‌آموزان، نظرسنجی‌ها را اصلاح کردند. داده ها از ۴۰۰ معلم مدارس ابتدایی ایران جمع آوری شد. در زمینه تجزیه و تحلیل آماری پرسشنامه ها از بسته نرم افزاری SMART-PLS 3.2 و SPSS 22 استفاده شد.

یافته ها – یافته ها اعتبار مدل پیشنهادی را برای ارزیابی رفتار دانش آموزان ابتدایی تایید کرد. پیامدهای این تحقیق تأثیر روانشناسی محیطی را بر رفتار دانش آموزان ابتدایی نشان داد. علاوه بر این، محققان به این نتیجه رسیدند که قصد آموزش الکترونیکی نقش بسزایی در رشد کنش و رفتار دانش‌آموزان ابتدایی دارد. همچنین سبک یادگیری تأثیر مثبت و قابل توجهی بر رفتار دانش‌آموزان ابتدایی دارد. در نهایت طراحی مدرسه تأثیر مثبت و معناداری بر رفتار دانش آموزان ابتدایی دارد.

پیامدهای عملی – پیامدهای این تحقیق رگه هایی را در مورد دیدگاه های اساسی ارائه کرده است که باید در مرکز توجه مدیران قرار گیرد. به عنوان مثال، طراحی مدرسه و سبک یادگیری مکانیزمی تعیین کننده برای بهبود عمل و رفتار یادگیری است. علاوه بر این، رهبران آموزشی ممکن است از یافته‌ها برای ارزیابی امکانات مدرسه خود استفاده کنند و تعریف کنند که پیشرفت‌ها در کجا بیشترین تأثیر را خواهند داشت یا برنامه‌ریزان ممکن است از نتایج برای کمک به معماران در طراحی و ساخت خدمات آموزشی جدید استفاده کنند.

اصالت/ارزش – این مطالعه با تمرکز بر روانشناسی محیطی دانش آموز، یادگیری الکترونیکی، سبک یادگیری و طراحی مدرسه در مدارس ابتدایی با روشن کردن ارتباط بین آنها و شیوه دانش آموزان، سهم ارزشمندی را ایجاد می کند(ارزیابی تأثیر روانشناسی محیطی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: A new model for assessing the impact of environmental psychology, e-learning, learning style and school design on the behavior of elementary students

Abstract

 Purpose – The purpose of this paper is to investigate the literature on the treatment of primary pupils and inspecting the role of environmental psychology, e-learning, learning style and school design on the behavior of students in elementary schools. Design/methodology/approach – A questionnaire was designed to evaluate the components of the model. Experts with significant experiences in the field of students’ behavior revised the surveys. Data were collected from 400 teachers of the elementary schools in Iran. The SMART-PLS 3.2 and SPSS 22 software package were used in the field of questionnaires’ statistical analysis. Findings – Findings confirmed the suggested model’s validity for elementary students’ behavior assessment. The consequences of this research illustrated the effect of environmental psychology on the behavior of elementary students. In addition, the authors were concluded that intention to e-learning has a significant role in developing the action and behavior of the elementary students. Moreover, the learning style has an affirmative and considerable impact on the behavior of elementary students. Finally, school design has an affirmative and significant effect on the manner of the elementary students. Practical implications – The consequences of this research have provided some traces about the basic perspectives, which have to be in the center of attention of administrators. For instance, school design and learning style sound to be a decisive mechanism for improving action and learning behavior. In addition, educational leaders may use the findings to evaluate their school facilities and define where developments will have the most significant impact or planners may use the results to assist architects in the design and construction of new educational services. Originality/value – This study builds a valuable contribution by focusing on pupil environmental psychology, e-learning, learning style and school design in elementary schools by enlightening the connection between them and students’ manner.