عنوان فارسی مقاله:اندیشکده ها، کسب و کار و جامعهی مدنی: اصول و مبانی اخلاقی ترویج ایدئولوژیهای شرکت و سازمان
چکیده
اندیشکده ها و سازمانهای پژوهشی به بازیگران اقتصادی و سیاسی کلیدی در طی قرن بیستم تبدیل شدهاند و ایجاد یک موضع سیاسی و فکری بین مؤسسات و نهاد های آکادمیک، دولت، جامعهی مدنی و مناظرات عمومی در درخصوص سازمان و مدیریت میکنند. اندیشکده ها در زمینههایی برای ایجاد شیوههای قابل قبول تفکر از نظر اجتماعی و سیاسی در مورد فعالیت اقتصادی و حقوق یا تعهدات شرکتها فعال میباشند(اصول و مبانی اخلاقی ترویج ایدئولوژی). عملیات و اثرات آنها در علوم سیاسی و تحلیل سیاسی تأیید و تحلیل شده است، با این حال، در مطالعات مدیریتی و سازمانی، آنها به طور کلی نادیده گرفته میشوند. در این مقاله، ما به مرور منابع موجود در خصوص اندیشکده ها برای توسعهی چارچوب سیاسی- اخلاقی بر اساس روابط جامعهی مدنی- دولت میپردازیم که اشاره به اطلاعات تاریخی مربوط به اندیشکده ی برزیلی IPES دارد. ما نشان میدهیم که چگونه IPES در آوردن دیدگاههای نئولیبرالی آن زمان بحث برانگیز در مورد مدیریت و سازمان در بحث اصلی جریان سیاسی، جایی که میتوان در مورد آنها بحث کرد و در نهایت به عنوان قانونی در نظر گرفته شد. ما اهمیت آموزش مدیریت و مدارس تجاری را با توجه به اندیشکده ها در توسعه تفسیر هژمونی طرفدار سرمایهداری از مسئولیت شرکتها یادآور میشویم و پیشنهاد میکنیم که این موضوع ارزش تحقیق بیشتری دارد. در نهایت شیوهای برای پذیرش ایدئولوژیهای طرفداری شرکتهای مدنی، چگونگی تحقیق در مورد پیامدهای اخلاقی کارهایی که انجام میدهند، ارائه کرده و شیوهای را برای این منظور ارائه میکنیم(اصول و مبانی اخلاقی ترویج ایدئولوژی).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.