اندیشکده ها، کسب و کار و جامعه‌ی مدنی: اصول و مبانی اخلاقی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 34

تعداد کلمات : 11800

مجله : Journal of Business Ethics

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
16 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1298 بازدید
33,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اندیشکده ها، کسب و کار و جامعه‌ی مدنی: اصول و مبانی اخلاقی ترویج ایدئولوژی‌های شرکت و سازمان

 چکیده  

 اندیشکده ها و سازمان‌های پژوهشی به بازیگران اقتصادی و سیاسی کلیدی در طی قرن بیستم تبدیل شده‌اند و ایجاد یک موضع سیاسی و فکری بین مؤسسات و نهاد های آکادمیک، دولت، جامعه‌ی مدنی و مناظرات عمومی در درخصوص سازمان و مدیریت می‌کنند. اندیشکده ها در زمینه‌هایی برای ایجاد شیوه‌های قابل قبول تفکر از نظر اجتماعی و سیاسی در مورد فعالیت اقتصادی و حقوق یا تعهدات شرکت‌ها فعال می‌باشند(اصول و مبانی اخلاقی ترویج ایدئولوژی). عملیات و اثرات آن‌ها در علوم سیاسی و تحلیل سیاسی تأیید و تحلیل شده است، با این حال، در مطالعات مدیریتی و سازمانی، آن‌ها به طور کلی نادیده گرفته می‌شوند. در این مقاله، ما به مرور منابع موجود در خصوص اندیشکده ها برای توسعه‌ی چارچوب سیاسی- اخلاقی بر اساس روابط جامعه‌ی مدنی- دولت می‌پردازیم که اشاره به اطلاعات تاریخی مربوط به اندیشکده ی برزیلی IPES دارد. ما نشان می‌دهیم که چگونه IPES در آوردن دیدگاههای نئولیبرالی آن زمان بحث برانگیز در مورد مدیریت و سازمان در بحث اصلی جریان سیاسی، جایی که می‌توان در مورد آنها بحث کرد و در نهایت به عنوان قانونی در نظر گرفته شد. ما اهمیت آموزش مدیریت و مدارس تجاری را با توجه به اندیشکده ها در توسعه تفسیر هژمونی طرفدار سرمایهداری از مسئولیت شرکتها یادآور می‌شویم و پیشنهاد می‌کنیم که این موضوع ارزش تحقیق بیشتری دارد. در نهایت شیوه‌ای برای پذیرش ایدئولوژی‌های طرفداری شرکت‌های مدنی، چگونگی تحقیق در مورد پیامدهای اخلاقی کارهایی که انجام می‌دهند، ارائه کرده و شیوه‌ای را برای این منظور ارائه می‌کنیم(اصول و مبانی اخلاقی ترویج ایدئولوژی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Think Tanks, Business and Civil Society: The Ethics of Promoting Procorporate Ideologies

Abstract

Think tanks became key political and economic actors during the twentieth century, creating and occupying an intellectual and political position between academic institutions, the state, civil society, and public debate on organization and management. Think tanks are especially active in setting frames for what constitutes politically and socially acceptable ways of thinking about economic activity and the rights or obligations of corporations. Their operation and infuence has been acknowledged and analysed in political science and policy analysis, but in organization and management studies they are almost entirely ignored. In this paper, we review the existing literature on think tanks to develop an ethical–political framework based on a Gramsci’s account of state–civil society relations, referring to historical case materials relating to a signifcant Brazilian think tank, the Instituto de Pesquisas e Estudos Sociais (IPES). We show how the IPES was successful in bringing then-controversial neoliberal perspectives on management and organization into mainstream political debate, where they could be discussed and ultimately accepted as morally and intellectually legitimate. We note the importance of management education and business schools with respect to think tanks in the development of a hegemonic pro-capitalist interpretation of corporate responsibility, and suggest this is worth more investigation. We conclude by outlining how think tanks are central to civil society acceptance of pro-corporate ideologies, how they might be researched regarding the ethical implications of the work they do, and how our approach provides a foundation for this.
دیدگاهتان را بنویسید