داده کاوی اطلاعات تراکنشی برای فروش محصولات های شیری

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 16

تعداد کلمات : 4000

مجله : Theoretical and Applied Economics

انتشار : 2014

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 مارس 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1001 بازدید
21,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:داده کاوی اطلاعات تراکنشی برای فروش محصولات های شیری

 چکیده

این  مقاله به دنبال بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر فروش محصولات های شیری است. اطلاعات تراکنشی برای فروش به کار می روند.  این مقاله برای نخستین بار چاپ م ی شود. نتایج تجزیه و تحلیل نشان می دهد چگونه می توان از داده های معامله ای برای داده کاوی استفاده کرد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از SPSS استفاده شده است. برای یافتن وابستگی از روشهای آماری (از جمله آزمونهای t مستقل ، آزمونهای مجذور کای ، آزمون من ویتنی U ، آزمون ANOVA یک طرفه) استفاده شده است. ما فرض می کنیم که میزان فروش بستگی به سال ، ماه ، گروه ، کالاها و قیمت متوسط دارد. در پایان مطالعه دریافتیم که “سال” و “گروه” عواملی هستند که بیشتر بر میزان فروش اثر می گذارند. فاکتورهای «ماه» ، «کالای» و «قیمت متوسط فروش» بر میزان یک فروش واحد تأثیری ندارند. فرمول های ریاضی برای پیش بینی مقدار فروش آینده بر اساس متغیرهای مستقل مانند سال و گروه سهام بدست آمده است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 Title: Data mining of transactional data for sales of dairy products

Introduction

The purpose of this article is to find out the most important factors for sales of dairy products. Transactional data for sales are used. This article is published for the first time. The results of the analysis will show how transactional data may be used for data mining. SPSS is used to analyze the data. Statistical methods (such as independent samples t-test, Chi-square tests, Mann-Whitney U test, one-way ANOVA test) are applied to find dependencies. We suppose that the quantity of sales depends on the year, month, group, item and average price. At the end of the study we found out that “year” and “group” are factors which mostly influence the quantity of a sale. Factors “month”, “item” and “average sale price” do not affect the quantity of a single sale. Mathematical formulas are derived to predict the quantity of a future sale on the basis of independent variables such as year and group of stock.

   
دیدگاهتان را بنویسید