عنوان فارسی مقاله:افسردگی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان در زمینه پذیرش شبکه خانواده و انحراف از دیدگاه زمانی متوازن
چکیده
امروزه افزایش فزاینده ای در افسردگی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان مشاهده می شود. هدف پژوهش، آزمون انحراف اثر میانجی از دیدگاه زمانی متعادل، جنسیت و حس ذهنی پذیرش شبکه خانواده بر رابطه بین افسردگی و فرسودگی تحصیلی است. نمونه شامل ۳۵۵ دانش آموز (۶۱٫۶ درصد دختر، ۴۸٫۴ درصد پسر) از کلاس سوم دبیرستان در جنوب لهستان (میانگین سنی ۱۸٫۵ سال) بود. در این نظرسنجی از مقیاس فرسودگی تحصیلی دانشآموزی برای جوانان، پرسشنامه دیدگاه زمانی و مقیاس افسردگی برای جوانان استفاده شد. نتایج نشان داد که بین شاخصهای چشمانداز زمانی، افسردگی و فرسودگی تحصیلی و همچنین تأثیر واسطهای دیدگاه زمان گذشته و دیدگاه سرنوشتگرای زمان حال نسبت به افسردگی از طریق فرسودگی مدرسه وجود دارد. یافته ها تأیید کرد که تمرکز یک فرد بر اهداف لذت گرایانه فوری برای شدت افسردگی تنها پس از محاسبه میزان فرسودگی تحصیلی قابل توجه می شود. نتیجهگیری شامل طراحی مداخلات روانشناختی با هدف گروهی از جوانان مبتلا به افسردگی و فرسودگی تحصیلی با توجه به توسعه دیدگاه زمانی بود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.