افسردگی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان در زمینه پذیرش شبکه خانواده

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18

تعداد کلمات : 6200

مجله : education sciences

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1187 بازدید
37,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:افسردگی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان در زمینه پذیرش شبکه خانواده و انحراف از دیدگاه زمانی متوازن

 چکیده

  امروزه افزایش فزاینده ای در افسردگی و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان مشاهده می شود. هدف پژوهش، آزمون انحراف اثر میانجی از دیدگاه زمانی متعادل، جنسیت و حس ذهنی پذیرش شبکه خانواده بر رابطه بین افسردگی و فرسودگی تحصیلی است. نمونه شامل ۳۵۵ دانش آموز (۶۱٫۶ درصد دختر، ۴۸٫۴ درصد پسر) از کلاس سوم دبیرستان در جنوب لهستان (میانگین سنی ۱۸٫۵ سال) بود. در این نظرسنجی از مقیاس فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزی برای جوانان، پرسشنامه دیدگاه زمانی و مقیاس افسردگی برای جوانان استفاده شد. نتایج نشان داد که بین شاخص‌های چشم‌انداز زمانی، افسردگی و فرسودگی تحصیلی و همچنین تأثیر واسطه‌ای دیدگاه زمان گذشته و دیدگاه سرنوشت‌گرای زمان حال نسبت به افسردگی از طریق فرسودگی مدرسه وجود دارد. یافته ها تأیید کرد که تمرکز یک فرد بر اهداف لذت گرایانه فوری برای شدت افسردگی تنها پس از محاسبه میزان فرسودگی تحصیلی قابل توجه می شود. نتیجه‌گیری شامل طراحی مداخلات روان‌شناختی با هدف گروهی از جوانان مبتلا به افسردگی و فرسودگی تحصیلی با توجه به توسعه دیدگاه زمانی بود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:Students’ Depression and School Burnout in the Context of Family Network Acceptance and Deviation from Balanced Time Perspective

Abstract

 Nowadays, a growing increase in depression and school burnout is being observed in students. The research aim is to test the mediating effect deviation from balanced time perspective, gender, and subjective sense of family network acceptance on the relationship between depression and school burnout. The sample consisted of 355 students (61.6% girls, 48.4% boys) from the third grade of high school in the south of Poland (mean age 18.5). The student school burnout scale for youth, Time Perspective Inventory, and Depression Scale for youth were used in the survey. Results showed significant relationships between the time perspective indicators, depression, and school burnout as well as a mediation effect of the past time perspective and the fatalistic present time perspective towards depression through school burnout. The findings confirmed that the focus of a person on immediate hedonistic goals becomes significant for the severity of depression only after accounting for the level of school burnout. Conclusions comprised the design of psychological interventions aimed at the group of young people experiencing depression and school burnout considering the time perspective development.