پارادایم‌ها و الگوهای نوظهور مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 9

تعداد کلمات : 3200

مجله : Journal of Business Ethics

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
16 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1338 بازدید
23,000 تومان

fwعنوان فارسی مقاله:پارادایم‌ها و الگوهای نوظهور مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی، مقررات و حاکمیت: مقدمه‌ای بر سمپوزیوم موضوعی

 چکیده  

 در طی دهه‌ی اخیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی (CSR)، یک چرخش و تحول حاکمیتی و مدیریتی را تجربه کرده است زیرا محققان به بررسی ماهیت نهادی و سازمانی CSR پرداخته‌اند (برامر و همکاران ۲۰۱۲، کمپل ۲۰۰۷، ماتن و مون ۲۰۰۸، وادوک ۲۰۰۸). این دوره‌ای بود که در آن کار های اساسی در زمینه‌ی CSR سیاسی و نهادی از جمله رویکردهای هابرمازیان (شرر و پالازو ۲۰۰۷)، شهروندی شرکتی (ماتن و گرین ۲۰۰۵) و پاسخگویی شرکتی از طریق رویکردهای چند ذی نفع ظهور کرد(الگوهای نوظهور مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی). به طور همزمان، محققانی که از بینش‌ها و دیدگاه‌های پسا استعماری استفاده می‌کنند، اثرات منفی CSR را مطرح کرده‌اند (بانراج ۲۰۰۸). به طور خلاصه، CSR به عنوان بخش مهمی از رشته و زمینه‌ی مؤسسات حاکم بر شرکت و اقتصاد به عنوان یک شیوه‌ی حاکمیت ظهور کرده است. هدف این مقاله برجسته سازی برخی سوالاتی است که هنوز بی پاسخ مانده‌اند(الگوهای نوظهور مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Emerging Paradigms of Corporate Social Responsibility, Regulation, and Governance: Introduction to the Thematic Symposium

Abstract

Over the last decade, corporate social responsibility (CSR) has experienced a “governance turn” as scholars began examining the institutionally embedded nature of CSR (Brammer et al. 2012; Campbell 2007; Matten and Moon 2008; Waddock 2008). This was also a period when foundational work in institutional and political CSR appeared, including Habermasian approaches (Scherer and Palazzo, 2007), corporate citizenship (Matten and Crane 2005), and corporate accountability through multi-stakeholder initiatives (MSIs) (Gilbert and Rasche 2007). Simultaneously, scholars utilizing post-colonial insights began surfacing the negative efects of CSR (Banerjee 2008). In short, CSR has emerged as an important part of a wider feld of institutions governing the corporation and the economy, perhaps even as a mode of governance in itself (Brammer et al. 2012, p. 3). The aim of this thematic symposium of the Journal of Business Ethics is to contribute to and further these debates and highlight some questions still remaining to be addressed.
دیدگاهتان را بنویسید